دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 09:40

دانفورد: عراق از روسیه برای انجام حملات هوایی درخواست نکرده است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت دولت عراق درخواستی از روسیه برای شرکت در حملات هوایی علیه گروه داعش در آن کشور ارائه نکرده است و چنین کاری نیز در آینده انجام نخواهد شد.
کد خبر : 45113

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «آسوشیتدپرس»، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) پس از نخستین دیدار خود در عراق با مقام‌های ارشد این کشور گفت: دولت عراق به مقام‌های آمریکا اطمینان داده است که چه در گذشته و چه حال، به‌طور رسمی چنین درخواستی را به مسکو ارائه نکرده است.


«دانفورد» افزود: در دیدار با نخست‌وزیر و وزیر دفاع عراق تاکید کردم اگر روس‌ها دست به انجام عمیات در عراق بزنند، کار ما برای ارائه حمایت‌هایی که لازم دارید، بسیار مشکل خواهد شد.


روسیه از اول اکتبر (سه هفته پیش) حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرده است. در همان روز «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق گفته بود از انجام حملات مشابه روس‌ها در عراق استقبال خواهد کرد.


ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا یک سال است که حملاتی هوایی را در سوریه علیه گروه داعش و برخی دیگر گروه‌های تروریستی همچون «جبهه‌النصره» انجام می‌دهد.


از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی‌ است که واشنگتن و مسکو توانسته‌اند به توافقی برای جلوگیری از برخوردهای احتمالی هوایی میان جنگنده‌های ائتلاف و جنگنده‌های روسیه دست یابند. با وجود این، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرده است که برنامه‌ای برای ایجاد حوزه‌ای از همکاری‌های مشترک در حملات هوایی یا برای تقسیم اطلاعات و هدف‌یابی با طرف دیگر ندارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب