دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگو با آنا:

مربیان خارجی برای کاسبی به ایران می‌آیند/ پول های میلیاردی صرف گزینه‌های داخلی شود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مربیان خارجی با استخدام وکلای حرفه‌ای برای کاسبی وارد کشورمان می‌شوند.
کد خبر : 451107
wilmots-volgt-vertrokken-queiroz-op-als-bondscoach-iran.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با انتشار متن قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس مشخص شد در بند فسخ قرارداد به مواردی اشاره شده که تحت هر شرایطی فدراسیون ایران باید به سرمربی بلژیکی غرامت بپردازد. سخنگوی فدراسیون نیز در توضیح این بند اعلام کرده باشگاه‌های معتبر فوتبال جهان در هنگام فسخ، تمام پول سرمربی‌شان را پرداخت می‌کنند اما این نکته باید مدنظر قرار بگیرد که سرمربیان باشگاه‌های خارجی به مفاد قرارداد پایبند هستند ولی ویلموتس مربی پروازی تیم ملی فوتبال بود.


اصغر شرفی در خصوص قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس به خبرنگار ورزشی آنا گفت: مسئولان فدراسیون وقتی با پول مردم اقدام به عقد قرارداد با سرمربیان خارجی می‌کنند، باید مراقب مفاد قرارداد باشند. اگر پول خودشان هست، مسئله‌ای نیست، می‌توانند آن را در صورت عدم نیاز آتش بزنند ولی نمی‌توان با پول مردم تصمیمات غلط گرفت.


وی ادامه داد: زمانی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود و به تمام مدیران فدراسیون دستور می‌داد، این انتظار می‌رفت که در قرارداد مارک ویلموتس شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که این مربی بلژیکی با خواسته‌های فدراسیون کنار بیاید ولی باز هم شاهد آن هستیم که شرایط به نفع فوتبال ما نیست و جمله معروف با کمترین ضرر قرارداد ویلموتس فسخ شده، ناراحت‌کننده است.


پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: شرایط در فوتبال ما به‌گونه‌ای است که با افکار قدیمی و قایقی پوسیده، خلاف جهت آب در حال پارو زدن هستیم. هر چقدر هم تلاش کنیم، باز هم عقب‌تر می‌رویم. باید با افکار امروز و مطابق دنیا حرکت کنیم. مربیان خارجی باهوش هستند و از وکلای حرفه‌ای بهره می‌برند. آن‌ها برای کاسبی وارد فوتبال ایران می‌شوند و می‌دانند که بیشتر از مبلغ قراردادی که در اروپا می‌توانند ببندند در ایران خواهند بست.


وی تأکید کرد: ما باید به مربیان داخلی و موفقمان اعتماد کنیم. افرادی چون امیر قلعه‌نویی، علی دایی، یحیی گل‌محمدی و ... مربیانی هستند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. با توجه به اینکه قیمت ارز در کشور ما بالا رفته است و پول‌هایمان در حساب فیفا بلوکه‌شده، هیچ احتیاجی نیست که سرمربی خارجی بیاوریم. در اروپا و آمریکا، زندگی با پول معنی پیدا می‌کند و آن‌ها به ایران چون گاوصندوق مناسبی نگاه می‌کنند که می‌توانند از آن پول خوبی درآورند.


شرفی تصریح کرد: وقتی پول نداریم و با مشکل پرداخت مواجه هستیم، بهتر است پول‌هایمان را صرف مربیان خارجی نکنیم. پول‌هایی که به‌صورت میلیاردی صرف مربیان خارجی می‌شود بهتر است در فوتبال ایران هزینه شود تا بتوانیم پیشرفت را از طریق نیروی انسانی داخلی تأمین کنیم. فوتبالیست‌های ایرانی زیر نظر مربیان خودمان آموزش می‌بینند و با آن‌ها می‌توانند بهترین اتفاقات را رقم بزنند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته