دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 17:00

تسهیلات ویژه آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان نابینای واحد کرج

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: توجه بیشتر به نیاز‌ها و امکانات رفاهی و تحصیلی دانشجویان نابینا و کم بینا در برنامه‌های این دانشگاه بوده و تمام مسئولان باید به دلیل شرایط ویژه این عزیزان در فراهم کردن تسهیلات آموزشی و پژوهشی مورد نیازشان تلاش کنند.
کد خبر : 45072

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بهروز میرزا با حضور در جمع دانشجویان نابینا و کم بینای این دانشگاه با بازدید از امکانات و فضاهای آموزشی، مطالعاتی و علمی این دانشجویان از نزدیک با فعالیت‌های مرکز اطلاع رسانی نابینایان این واحد دانشگاهی آشنا شد و به گفتگو با دانشجویان نابینا و کم بینای رشته‌های مختلف نشست.


میرزا با بیان حمایت از گسترش فعالیت‌های دانشگاهی این دانشجویان و ایجاد محیطی مناسب تحصیل و تحقیق برای آنان گفت: توجه بیشتر به نیاز‌ها و امکانات رفاهی و تحصیلی نابینا و کم بینا در برنامه‌های این دانشگاه بوده و تمام مسئولین باید به دلیل شرایط ویژه این عزیزان در فراهم کردن تسهیلات آموزشی و پژوهشی مورد نیازشان تلاش کنند.


در بخش دیگری از این مراسم کلیپ زیبایی که از سوی شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با عنوان گام‌های استوار و با حضور استادان دانشگاه و دانشجویان نابینا و کم بینای این واحد دانشگاهی تهیه شده بود؛ پخش شد که با استقبال حاضران همراه بود.



همچنین یکی از دانشجویان نابینای واحد کرج با بیان خاطراتی از زندگی و تحصیل خود به بیان مشکلات خاص دانشجویان نابینا و کم بینا در جامعه پرداخت و به نمایندگی از دانشجویان نابینا درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد مسیریاب‌های ویژه نابینایان و مکان‌های مجزا برای تهیه کتاب‌های صوتی این دانشجویان در دانشگاه و تغییر مکان کتابخانه نابینایان را عنوان کرد که با استقبال مسئولین دانشگاه مواجه شد.


مدیر اسناد و کتابخانه‌های این دانشگاه نیز در حاشیه این مراسم با تبریک روز جهانی نابینایان (عصای سفید) و سپاسگزاری از مسئولان دانشگاه در حمایت از برگزاری مراسم برای نابینایان به بیان توضیحات مبسوطی درباره نامگذاری روز عصای سفید پرداخت و با تشریح خدمات ویژه روشندلان در این واحد دانشگاهی گفت: عصای سفید به منزله پرچم استقلال نابینایان و امکان برخورداری آنان از تمام حقوق اجتماعی برابر با سایر افراد جامعه است.


فاطمه باقری ادامه داد: در راستای پیروی از قانون عصای سفید و به منظور ارائه خدمات ویژه به دانشجویان نابینا مرکز اطلاع رسانی نابینایان در سال ۱۳۸۶ در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تاسیس شد.


وی همچنین آماری از فعالیت‌ها و امکانات این مرکز را مطرح کرده و گفت: اکنون این مرکز با داشتن مجموعه بزرگی از کتاب بریل، کتاب صوتی و امکاناتی نظیر دستگاه‌های برجسته نگار، چاپگر بریل، دستگاه‌های تایپ بریل و... در خدمت نابینایان این واحد و همچنین سایر دانشگاه‌ها است.


در پایان این مراسم از چند تن از دانشجویان نابینا و کم بینای این دانشگاه با لوح، تجلیل به عمل آمد. واحد کرج نخستین دانشگاهی است که کتابخانه نابینایان را برای استفاده این دانشجویان تاسیس کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته