دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 15:46

وزیر بهداشت: 50 درصد از بیماران اعصاب و روان از بیماری خود مطلع نیستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور عنوان کرد: 50 درصد بیماران اعصاب و روان از بیماری خود مطلع نیستند و یا اصلا برای درمان مراجعه نمی‌کنند.
کد خبر : 45052

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران با توجه به کمبود تخت ویژه بیماران اعصاب و روان و با بیان اینکه متاسفانه به بیماران اعصاب و روان کم توجهی شده است، گفت: با وجود 40 هزار بیمار اعصاب و روان در کشور متاسفانه تنها امکان بستری کمتر از 10 هزار نفر از این تعداد را داریم و این در حالی است که 50 درصد این بیماران از بیماری خود مطلع نیستند و یا اصلا برای درمان مراجعه نمی‌کنند.


وی با بیان اینکه باید بیمارستان‌های جدید روانپزشکی برای رفع کمبودها در کشور ساخته شود، عنوان کرد: اگرچه این امر در کوتاه مدت میسر نیست اما دولت درخصوص توجه ویژه به حوزه روانپزشکی و سوختگی اهتمام ویژه‌ای دارد و از هیچ نوع حمایتی دریغ نخواهد کرد.


وزیر بهداشت با بیان اینکه چندین برابر تعداد تخت فعلی نیازمند ایجاد تخت جدید برای بیماران اعصاب و روان هستیم، گفت: برای رفع کمبودها همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.


دکتر هاشمی همچنین با قدردانی از موفقیت‌های علمی و کسب رتبه‌های برتر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و اساتید این بیمارستان از آغاز اجرای ارائه مشاوره‌های سلامت روان برای هشت میلیون نفر جمعیت کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اهتمام جدی دولت در مساله اشتغال و رفع مشکل بیماری شاهد کاهش تعداد این بیماران در کشور باشیم.


وزیر بهداشت با توجه به اینکه بیماران اعصاب و روان مظلوم واقع شده‌اند، عوامل مؤثر فراوانی را در به وجود آمدن اختلالات روانی مؤثر دانست و از آن جمله به مساله بیکاری، تغییر سبک زندگی، کم شدن صله رحم، بالا رفتن سطح توقعات و تجمل‌گرایی و .... اشاره کرد.


وی با بیان اینکه نشاط عمومی و افزایش آن در جامعه می‌تواند از بروز چنین بیماری‌هایی کم و به درمان بیماران کمک کند،گفت: امروز در طب نوین تمامی این بیماریها قابل درمان است و اگرچه 50 درصد مبتلایان به این نوع بیماری‌ها از بیماری خود اطلاع ندارند و یا به پزشک مراجعه نمی‌کنند به نظر می‌رسد بایستی در حوزه بهداشت عمومی بیماریابی صورت گیرد تا با شناسایی زودهنگام چنین بیماری‌هایی نسبت به درمان آن نیز اقدام شود.


وی در خصوص دارو و هزینه‌های درمانی بیماران اعصاب و روان نیز گفت: این بیماران باید دوره طولانی دارو مصرف کنند، داروهایشان بسیار پر هزینه است، حمایت‌های بیمه از آنان کم است و اخیرا بیمه‌ها تسهیلاتی را ایجاد کرده‌اند و امیدواریم حمایت‌ها در این بخش افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته