دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 15:14

اعلام آمادگی مسکو برای همکاری با ترکیه در عملیات سوریه

سفیر روسیه در آنکارا از آمادگی مسکو برای همکاری با ترکیه در زمینه مقابله با تروریسم خبر داد.
کد خبر : 45036

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، «آندری کارلوف» سفیر روسیه در آنکارا امروز سه‌شنبه گفت: ما مکررا اعلام کرده‌ایم که موضوع اصلی در سوریه تروریسم بین‌المللی است و درباره آمادگی خود برای همکاری با همه کشورها برای مبارزه با تروریسم سخن گفته‌ایم.


«اسپوتنیک» گزارش کرد: وی افزود «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز درخواست ایجاد ائتلاف گسترده‌ای علیه تروریسم را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرده بود. حال اگر ترکیه تصمیم به همکاری با ما در این زمینه را داشته باشد ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم.


سفیر مسکو با اعلام اینکه معاونان وزیران امورخارجه ترکیه و روسیه از تلاش دو کشور برای تقویت روابط خبر داده‌اند، گفت: عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه بر روابط مسکو با آنکارا اثرگذار بوده است و ما هم اکنون شاهد این پیامدها هستیم. باوجود فوریت و اهمیت موضوع سوریه، این موضوع بر روابط دوجانبه ما به‌ویژه درباره مولفه‌های اقتصادی اثر منفی درازمدتی نخواهد داشت.


عملیات هوایی جنگنده‌های روسی در تاریخ 30 سپتامبر (سه هفته پیش) علیه نیروهای تروریستی در شهرهای مختلف سوریه و با درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه آغاز شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته