دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ناجی بشاگرد با «صد سال تنهایی» به جشنواره سینماحقیقت می‌آید

فیلم مستند «صد سال تنهایی» به کارگردانی مهدی فارسی و کاری مشترک از روایت فتح و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش در خواهد آمد.
کد خبر : 450203
51736bdc-7a94-4327-92a6-cde65277697f.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا مؤسسه رویات فتح فیلم مستند «صد سال تنهایی» به کارگردانی مهدی فارسی و کاری مشترک از روایت فتح و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش درخواهد آمد.


«صد سال تنهایی» یک پرتره از زندگی حاج عبدالله والی است که به منجی بشاگرد شهرت دارد و داستان روزهای سخت منطقه محروم بشاگرد و تلاش های حاج عبدالله والی نماینده امام خمینی(ره) در آن منطقه را روایت می‌کند.


این اثر با صحنه‌هايی از مستند «گمگشته های ديار فراموشی» با نويسندگی و گويندگی سيدمرتضی آوينی درباره منطقه بشاگرد آغاز می‌شود كه پاييز سال 1360 از تلويزيون پخش‌ شده و عبدالله والی تحت تأثير تماشای اين مستند قرار می‌گیرد و راهی اين منطقه می‌شود تا برای رفع محروميت‌های مردم آنجا تلاش کند. فعالیت‌های او و تیم داوطلبش نزدیک 23 سال ادامه پیدا می‌کند. 


علاقه‌مندان می توانند این مستند را در روزهای جمعه 22 آذر ساعت 14 (پردیس سینمایی چارسو) و ساعت15 درسالن فردوس موزه سینما تماشا کنند.


سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در روزهای 18 تا 25 آذرماه 1398 به دبیری محمد حمیدی مقدم در تهران برگزار می‌شود.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته