دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 14:17

انتقادها به عملکرد آنگلا مرکل درباره تاثیرگذاری در سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا

عضو پارلمان اروپا گفت برنامه‌های آلمان درباره سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا به‌ویژه موضوع پناهندگان، نظر 27 کشور دیگر عضو را نادیده می‌گیرد.
کد خبر : 45020

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «ریموند فینچ» به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» توضیح داد کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا چیزی برای گفتن نداشتند. مهمترین سخنان را «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه، بر زبان آورد که نقش وی در منطقه فرانسه بیش از یک معاون رئیس نیست.


فینچ افزود: مساله این است که «آنگلا مرکل» (صدراعظم آلمان) کنترل سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا را به دست گرفته است. او تصمیم می‌گیرد، ما هم می‌گوییم بله.


وی ادامه داد: قدرت واقعی در اتحادیه اروپا، آلمان و در واقع آنگلا مرکل است. واقعیت این است که فکر نمی‌کنم در هیچ شرایطی این توافق بسیار خوبی باشد که امکان استقرار سه میلیون مهاجر پناهجو در ترکیه را با امکان پذیرش 70 میلیون مهاجر ترک جایگزین کنیم.


هفته گذشته، بروکسل یک بسته شامل سه میلیارد و 400 میلیون دلار کمک، تعهد برای تسهیل در صدور روادید و الحاق به اتحادیه اروپا را در ازای عقب نگه داشتن هجوم مهاجران خاورمیانه به اروپا به ترکیه پیشنهاد کرد.


مرکل نیز وعده داد از پیشنهاد اتحادیه اروپا به آنکارا طی سفر خود به ترکیه که آخر هفته خواهد بود، حمایت می‌کند.


عضو پارلمان اروپا درباره اینکه برلین می‌تواند خطراتی برای ایجاد نوسان اقتصادی بیشتر در اروپا داشته باشد، هشدار داد


فینچ گفت: این امر برای همه خطرناک است، برای انگلستان، برای اروپا و حتی برای روسیه خطرناک است.


کشورهای اروپایی که برخی از آنها طی چهار سال گذشته با مداخله در امور کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه آتش جنگ را در آنجا برافروختند، اینک با سیل پناهندگان و فراریان از درگیری و کشمکش روبرویند.


بحران مالی در حوزه پولی یورو نیز طی چند سال گذشته رهبران اتحادیه اروپا را به بازنگری در سیاست‌های اقتصادی خود فراخوانده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته