دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1398 - 12:03
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

مسئولان مستحبات را رها و به واجبات بپردازند/ گرانی صدای مردم را درآورده است

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان از مستحبات دست بردارند و به واجبات رسیدگی کنند؛ لذا بهبود وضعیت اقتصادی مردم از واجبات است.
کد خبر : 450186
657065.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه تهران اظهار کرد: مسئولان نباید فکر کنند چون مسئولیتی بر عهده دارند خود را بالاتر از مردم بدانند و به قول معروف جواب تلفن خود را ندهند. وای بر کسی که خود را بالاتر از مردم بداند.


وی افزود: مسئولانی که مشغله دارند موظف هستند که فردی را به عنوان نماینده خود انتخاب کند تا به دغدغه و مشکلات مردم گوش فرا دهد تا این مشکلات را منتقل سازد.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: وقتی مسئولان خود را بالاتر از مردم می‌دانند مردم را ناراحت می‌کند و باعث می‌شود تا مردم نتوانند به راحتی درد و دل کنند.


موحدی کرمانی با بیان اینکه خداوند عمل حج مستحب و واجب را از شما نمی‌خواهد، گفت: خداوند فقط از شما عمل به وعده‌هایتان و رسیدن به وضعیت مردم و بهبود شرایط آنها را از شما می‌خواهد؛ لذا مسئولان از مستحبات دست بردارند و به واجبات رسیدگی کنند و هرگاه واجبات را انجام دادند به مستحبات بپردازند.


وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: یک بی‌تدبیری در افزایش قیمت بنزین باعث شد تا عده‌ای کشته شوند. ای کاش دولت پیش از افزایش قیمت بنزین اقناع ملی را در دستورکار قرار می‌داد نه اینکه یک‌دفعه قیمت بنزین را از هزار تومان به سه هزار تومان افزایش دهد، البته باید قیمت بنزین واقعی شود، ولی با حساب و برنامه نه مثل آن آقایی که گفت شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم قیمت بنزین گران شده است. عجب! شما مطلع نبودید؟ شما از وضع کشور اطلاع نداشتید؟


خطیب جمعه تهران ادامه داد: خدا کند این جمله دروغ باشد که من خبر نداشتم. این چیز عجیبی است. ببینید یک خبر نداشتن چه فجایعی پیش آورد و چه خون‌هایی به ناحق ریخته شد. چه تخریب‌ها انجام شد؛ فقط به دلیل یک غفلت، آیا این صحیح است؟ دولت تدبیر پس تدبیرت کجاست. این بی‌تدبیری‌ها به کشور آسیب وارد می‌کند.


موحدی کرمانی ادامه داد: دولت باید مردم را از تصمیماتش آگاه سازد، گفت: آیا دولت می‌داند به‌خاطر این تصمیم یکباره خود چقدر به کشور آسیب وارد کرده است؟ در تصمیم اخیر نه اقناع صورت گرفت و نه تدبیر بود و همین باعث شد تا عده‌ای سوار بر موج شوند تا آنجایی که می‌توانند موج‌سواری کنند و به کشور خسارت وارد سازند.


وی با بیان اینکه دولت بابید به‌صورت تدریجی تصمیم بر افزایش قیمت بنزین می‌گرفت، تصریح کرد: باید بعد از اقناع ملی و اطلاع‌رسانی به مردم این تصمیم اجرایی می‌شد. متأسفانه به یکباره تصمیمی گرفته شد و مردمی که خسته از گرانی شده بودند، عصبانی شدند.


موحدی کرمانی با بیان اینکه دولت باید فکری به حال گرانی کند و به داد مظلومان برسد، گفت: گرانی داد مردم را در آورده. مردم به سختی می‌توانند دارو پیدا کنند و اگر هم پیدا شود بسیار گران است. اینکه کشورداری و تدبیر نیست، بیدار باشید. دولت باید ببیند مشکل از کجاست، اگر مشکل از حقوق‌های نجومی مسئولان است، این حقوق‌ها را کاهش دهد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته