دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 14:06
رییس واحد ایلام:

دانشگاه آزاد اسلامی کانون پاسداشت آیین‌های عاشورایی است/ آمادگی واحد ایلام برای پذیرایی از زوار عتبات عالیات

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: استان ایلام و مرز بین المللی مهران، دروازه ورود به عتبات عالیات است و سال گذشته در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بیش از یک میلیون نفر و امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از دو میلیون نفر از طریق مرز بین‌المللی مهران در این ایام به کربلای معلی مشرف شوند.
کد خبر : 45012

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در حاشیه مراسم سخنرانی با محوریت درس‌های قیام عاشورا که به همت تشکل دانشجویی "پیروان ولایت مطلقه فقیه" دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام همراه با عزاداری و سینه‌زنی برگزار شد به خبرنگار آنا گفت: استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران، دروازه ورود به عتبات عالیات است و سال گذشته در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بیش از یک میلیون نفر از طریق مرز بین المللی مهران به کربلای معلی سفر کردند و امسال مسؤولان استان پیش بینی کرده اند که بیش از دو میلیون نفر در این ایام به کربلای معلی مشرف شوند.


شهریار عباسی گفت: بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت اساتید، کارکنان و دانشجویان آماده میزبانی از زوار عتبات عالیات در این ایام است.



وی گفت: سال گذشته واحد ایلام با راه اندازی ایستگاه صلواتی در ورودی شهر ایلام روزانه پذیرای بیش از هزاران نفر از زوار عتبات عالیات بود که امسال نیز در نظر داریم همپای مسؤولان سختکوش استان علی الخصوص نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و استاندار محبوب استان و سایر مسؤولان و دستگاههای اجرایی، در خدمتگزاری و خدمت رسانی به زوار شرکت نماییم.


عباسی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام دارای ظرفیت عظیم علمی، پژوهشی و نیروی انسانی متخصص و متعهد می باشد که این ظرفیت در ایام محرم در خدمت زوار عتبات عالیات قرار خواهد گرفت.


ریاست دانشگاه آزاد واحد ایلام گفت: جامعه دانشگاهی کشور همراه و همگام با مردم ایران اسلامی، با برپایی مراسم سوگواری و دعوت از سخنرانان و مداحان در این آیین شرکت می‌کند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از مهم ترین کانون های پاسداشت آیین‌های محرم و عاشورا است.


شهریار عباسی گفت: سازو کار لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه های فرهنگی فراهم شده است و امروز ما شاهدیم این مراسم با برنامه ریزی و محوریت تشکل های دانشجویی برگزار می‌شود.



وی یادآور شد: جامعه دانشگاهی کشور نقش مؤثری در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد و اساتید و دانشجویان باید پیشقراول ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه باشند.


عباسی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر گرفته از مکتب عاشورایی است و ضامن بقای ایران اسلامی نیز فرهنگ عاشورا و تاسوعا می باشد.


در این آیین معنوی که با حضور رئیس واحد ایلام، معاونان، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد، رییس حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) شهر ایلام گفت: حب اهل بیت و ارادت به اهل بیت، در انجام امر به معروف و نهی از منکر و برپایی مراسماتی همچون محرم و صفر تجلی می یابد.


حجت الاسلام مرادبیگی تصریح کرد: اکنون دو قرائت متفاوت از اسلام در دنیا مطرح است که یکی با محوریت وهابیت، اسلام را دینی خشن معرفی می کند و قرائت دوم با محوریت ایران و اسلام تشیع است که خوشبختانه اکثر کسانی که در دنیا به اسلام رو می آورند، به اسلام تشیع با محوریت ایران رجوع می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته