معرفی و بررسی یک بازی میخکوب کننده به نام؛ بازی Witcher ۳
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، بازی Witcher ۳ از آن دسته بازیهای سری محسوب میشود که طرفدارانش پیش از ارائه زمان طولانی را به انتظار میگذراند اما این بازی چه ویژگی دارد؟
این سوالی است که امروز خبرگزاری آنا قصد دارد به آن بپردازد.
معرفی بازی Witcher ۳
بازی Witcher ۳ یا همان وایلد هانت، یعنی ماجراجویی مطلق در دنیایی سرشار از شگفتیهای غیرمنتظره و میخکوبکننده!
استودیوی لهستانی سیدی پراجکت در قسمت پایاندهندهی سهگانهی حماسی فانتزیشان، نهایت معنای «ویچر بودن» را به نمایش میگذارد بگونه ای که «وایلد هانت» به معنای پوشیدن زره، احساس سنگینی یک شمشیر نقرهای و فلزی بر پشت و تاختن در دنیایی که به معنای واقعی کلمه بیانتها و مملو از غافلگیریهایی بهتآور، هولناک، زیبا و مدهوشکننده است.
- بیشتر بخوانید:
- مغز مصنوعی به کمک مغز انسان میآید
- استفاده از واقعیت مجازی برای بازگرداندن توانایی حرکتی به بیماران
- گیمهای ایرانی در بازار جهانی بازی
- رایانههای بازیافتی دسترسی کودکان فقیر به اینترنت را ممکن کردند
تمام عمق و احساس حاضر در «وایلد هانت» به این جمله ختم میشود که «ویچر بودن در چنین دنیایی به چه معناست؟» اعضای با استعداد سیدی پراجکت دور هم جمع شدهاند و به این فکر کردهاند که چگونه میتوان کاری کرد تا بازیکننده خودش را به عنوان یک «ویچر» باور کند.
قلب روایت داستانی عاطفی، دنیایی غوطهورکننده و تجربهای قابللمس، خلق شخصیتی قابلباور و نزدیک به مخاطب است و اعضای سیدی پراجکت بهشکل کمالگرایانهای این کار را از طریق داستانپردازی گسترده و گیمپلی چندلایهشان در بازی Witcher ۳ انجام دادهاند.
شما در «وایلد هانت» خودتان را به عنوان ویچری باتجربه و گمشده در سرزمینهایی پر از اتفاقات محسورکننده و خطرناک حس میکنید.
بابد باور کنید، در بازی Witcher ۳ گاهی اوقات این احساس ویچر بودن به حدی تاثیرگذار میشود که مدام حس میکنید قاب تلویزیون مثل آهنربایی قدرتمند درحال کشیدن شما به دنیای داخلش است و هرچه هم پلک میزنید و برای فرار تلاش میکنید، قادر نیستید از میدان مغناطیسی این بازی فرار کنید.
در بازی Witcher ۳ هرکدام از انسانها و غیرانسانها به فعالیتی مشغول هستند و گاهی تنها با راه رفتن و شنیدن صحبتهای آن ها، مراحل و ماموریتهای جدیدی دریافت میکنید!
نقاط مشخصی از نقشه هم همیشه افرادی را به نمایش میگذارند که با مراجعه به آنها میتوانید ماجراهای جدیدی کشف کنید. بسیاری از مراحل فرعی هم از داخل ماموریتهای اصلی و صحبت با افراد بدست میآیند و همینجا به شما پیشنهاد میشود تا جایی که میتوانید به دوستان و متحدانتان کمک کنید، شاید روزی و در مواقع مورد نیاز به کارتان بیایند!
در هر کدام از شهرها، روستاها و بنادر تختههایی هستند که در آنها میتوانید به دنبال کسب در آمد باشید؛ آن هم به روش ویچری!
زمانی کخ قراردادهای کشتن هیولاها را پیدا میکنید با قبول کردن کار (و حتی چانه زدن برای بالا بردن پاداشتان!) هم میتوانید پول قابل توجهی بدست آورید و هم سطح قدرتها و قابلیتهای گرالت را ارتقا دهید.
بررسی مراحل مختلف بازی Witcher ۳
هرکدام از مراحل در بازی Witcher ۳ با پیشنهادی از سطح بازیکن همراه هستند.
بعنوان مثال؛ بازیکنی که سطح او ۱۶ است، نباید به سراغ مرحلهای با سطح ۲۴ برود چرا که شکست دادن دشمنان و موجودات آن مرحله از توان او خارج خواهد بود، اما اگر این فاصله کمتر باشد، شاید بتوان کاری کرد!
بازی Witcher ۳ حتی در خط داستانی اصلی بسیار طولانیست، اما مسئلهای که این طولانی بودن را خسته کننده نمیکند، ظرافت طراحی مراحل بازی میباشد. Wild Hunt از شما نمیخواهد که در دهها ماموریت فردهای مختلف را تعقیب کنید یا مکانهایی با مسیر روتین را پیش بگیرید و دشمنان را از سر راه بردارید و به جرات میتوان گفت که تمامی مراحل منحصر به فرد هستند و حتی به جایی میرسند که مخفی کاری وارد گیم پلی بازی میشود!
این تعادل و زیاده روی نکردن است که هرگز بازیکنان را از ادامه بازی Witcher ۳خسته نمیکند و با چندین ساعت تجربه آن، میتوانید درک کنید که با ادامه دادن، هرگز با چیز مشابهی رو به رو نخواهید شد.
مثل بازیهای قبلی در قالب گرالتِ ریویایی بازی میکنید؛ یک ویچر و یک تنهای یکهتاز که با استفاده از خونِ جهشیافتهای که در رگهایش جاری است، شمشیربازی، کیمیاگری، کمی جادو و مهارتهای گرگوارش در ردیابی، هیولا شکار میکند و دردسرهای بزرگ و کوچک فقیرترین مردم تا ثروتمندترین و مغرورترین پادشاهان را حل و فصل میکند. او همهچیز است.
یک کاراگاه قرون وسطایی بازی Witcher ۳، یک کابویِ خوشمرام، مزدوری که برای سکههای طلا، تواناییهایش را میفروشد، اما اخلاقیاتش را نه؛ و درنهایت، یک تکافتادهی مسافر که شامش را زیر مهتاب میخورد و ممکن است طوری در عمق طبیعت نفوذ کند که برای روزها چشمش انسانی را نبیند.
او سوار بر اسب، از این روستا به آن شهر میتازد و آهستهآهسته در دل زندگی مردم و مشکلاتشان غرق میشود و در دل مشغولیهایی که کسی جز یک ویچر، قادر به حلشان نیست. در زمانی که دنیا در جنگ و دستانِ شیطان گرفتار شده، او است که در ازای یک کیسه طلا، نیروهای خبیث را فراری میدهد، از حقیقت یک توطئه پرده برمیدارد، مچ غارتگران را میگیرد، درد مردم را میبیند یا سر یک هیولای موذی را قطع میکند.
در بازی Witcher ۳ مسئله این است که هیچ جای بازی از دیگری جدا نیست!
برخلاف دیگر بازیهای محیطِ باز که بازیکننده از مردم ماموریتهای یکخطی و در حد: «فلان کار را برای من انجام بده؟» میگیرد. در «وایلد هانت» ماموریتهای فرعی نیز شامل داستانهای شنیدنی و غافلگیرکنندهای هستند که از تکهای از دنیای ویچر پرده برمیدارند و آرام آرام به این دنیای وسیعِ گرافیکی، زندگی میبخشند.
ممکن است ماموریتی که از یک پیرزن برای شکار ارواحِ دزدِ خانهاش گرفته باشید، به بچههایی ختم شود که والدینشان را در جنگ از دست دادهاند یا کمک کردن به یکی از دوستانتان در بازسازی کافهاش به یک پروندهی قاتل سریالی بیرحم بیانجامد و آنقدر داستانپردازی فعالیتهای فرعی بینظیر و عمیق است که مطمئنم رسیدن به پایان داستان اصلی به آخرین اولویتتان تبدیل میشود. سیدی پراجکت به زیبایی نشان میدهد که واژهی «نسلبعدی» فقط در گرافیک سرسامآور خلاصه نشده است.
«نسلبعدی» یعنی نسل بعدیِ داستانگویی در رسانهی بازیهای ویدیویی.
بازی Witcher ۳ نتیجهی پروژهای است که اعضای سیدی پراجکت آرزوی بازی کردنش را داشتهاند و از آنجایی تاکنون کس دیگری برای ساختش دست به کار نشده، آنها رویاهایشان را به واقعیت تبدیل کردهاند.
اگرچه هزار جور اتفاق جادویی و فانتزی مختلف در بازی میافتد، اما بازی Witcher ۳ درنهایت اثری است که توسط انسانها برای انسانها ساخته شده است. به خاطر همین است که بازی در همهحال شاعرانه و محرک طیف وسیعی از غرایز و عواطف انسانی است.
بازی Witcher ۳ غولپیکر، اما پرجزییات است و سیستمهایش پیچیده، اما هدفمند هستند. ماهها طول میکشد، اما وقتتان را هدر نمیدهد. مهمتر از همه، بازی هویتِ کاملا روشنی دارد که در میان بازیهای پرخرجِ محیط باز، نادر است. بازی Witcher ۳ از آغاز تا آن پایانبندی آخرالزمانگونه اش بیوقفه به شعلهی آتشش میافزاید تا وقتی که به آن رویارویی انفجاری نهایی میرسید و بعد در سکوتی سفید لبخند میزنید.
انتهای پیام/
انتهای پیام/