دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

گلایه مشترکان از افزایش قیمت و کاهش کیفیت اینترنت موبایل

پس از ابلاغ کاهش تعرفه اینترنت موبایل از اول دی ماه، مشترکان همراه اول و ایرانسل از عدم تغییر سرعت اینترنت با وجود افزایش قیمت خدمات گلایه دارند.
کد خبر : 450

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اوایل آذرماه امسال در جلسه شماره 203 خود سقف تعرفه خدمات دیتای تلفن همراه را برای تمامی اپراتورهای موبایل یکنواخت و به ازای هر کیلوبایت اینترنت نیم ریال اعلام کرد.


اجرای این مصوبه از اول دی ماه برای هر سه اپراتور تلفن همراه کشور الزامی اعلام شد. طبق این مصوبه اپراتورهای موبایل می‌توانند با رعایت شرایط رقابتی و بازه تعرفه‌ای تعیین‌شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا براساس کیلوبایت، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای نیز متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارائه کنند.


کیفیت خدمات تغییر نکرد


یا وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد با ورود نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل به ایران،‌کیفیت دستری به آن نیز افزایش یابد،‌ اما بسیاری از مشترکان همچنان از خدمات نامطلوب دو اوپراتور همراه اول و ایرانسل گلایه دارند.


یکی از مشترکان ایرانسل با بیان اینکه بسسته اینترنتی 10 هزار تومانی که پیش از این خریداری می‌کرده هم اکنون به 20 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌ است، می‌گوید: علامت‌های نشان‌داده‌شده بر روی گوشی حاکی از این است که اینترنت مورد استفاده مرتب در حال تغییر وضعیت از شکل قبلی به نسل سوم است.


به گفته او، در حالتی که اینترنت نسل سوم گوشی فعال است هم سرعت اینترنت با شکل قبل تفاوتی ندارد و تنها تفاوت ایجاد شده در دو برابر شده هزینه آن است.


یک کاربر همراه اول نیز با بیان این که متاسفانه اینترنت نسل جدید در منزل ما یعنی وسط شهر تهران خدمات نمی‌دهد، گفت: سرعت اینترنت نسل قبل هم بسیار کند است و فقط هزینه قابل توجهی را به همراه دارد.


اوپراتورها چه می‌گویند؟


مرکز خدمات مشتریان ایرانسل در پی تماس خبرنگار اقتصادی آنا با اعلام این که قیمت بسته‌های اینترنتی در جشنواره زمستانی افزایش داشته است، گفت: همزمان با آغاز فصل زمستان و راه‌اندازی اینترنت نسل جدید، نرخ بسته‌های اینترنت تغییر کرده‌است.


بنا بر اعلام این مرکز، نرخ بسته‌ها با میزان حجم قبلی افزایش یافته یا اینکه حجم اینترنت موجود در بسته کاهش پیدا کرده و در پی آن قیمت بسته ثابت مانده‌است. این مرکز درباره چرایی افزایش قیمت‌ها اظهارنظری نکرد، اما اعلام کرد که کاهش قیمت فقط در استفاده آزاد از اینترنت و بدون فعال کردن بسته‌ها ممکن شده‌ است.


به گفته پاسخگوی این مرکز، کیفیت خدمات نسل جدید در نقاط مختلف کشور متفاوت است و این کیفیت بسته به محل قرارگیری کابر تغییر می‌کند.


مرکز تماس همراه اول نیز در پاسخ به این سوال که چرا خدمات نسل سوم اینترنت مکان‌های مختلف کیفیت متفاوتی دارد، گفت: طبیعی است که این خدمات هم اکنون به طور کامل پوشش ندارد؛ بنابراین در نقاطی که پوشش با افت مواجه است، کیفیت اینترنت هم کاهش می‌یابد.


به گفته پاسخگوی این مرکز، کاربران همراه اول بدون خرید بسته‌های اینترنتی امکان استفاده از خدمات نسل جدید اینترنت را ندارند و در حالت عادی فقط می‌توانند از اینترنت آزاد استفاده کنند.


بر این اساس، اعلام شد که قیمت بسته‌های اینترنتی همراه اول نسبت به قبل از راه‌اندازی اینترنت نسل جدید افزایش نداشته‌ است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: اینترنت موبایل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته