دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1398 - 16:27
سردار سلیمانی در دیدار با لاریجانی:

پردیس شرکت‌های دانش بنیان توسط بسیج راه‌اندازی شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از راه‌اندازی پردیس شرکت‌های دانش بنیان برای حمایت از نخبگان بسیجی توسط این سازمان خبر داد.
کد خبر : 449950
1398092015015830919100504.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جانشینان در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظرفیت بسیج در سراسر کشور بسیار متنوع است و در شرایط جدید فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود به صورت 100 در صد دنبال می‌شود.


وی با بیان اینکه ده‌ها هزار رده مقاومت در کشور، ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت‌ها ایجاد کرده است، گفت: میلیون‌ها بسیجی در کسوت پزشک، استاد دانشگاه، حقوقدان، معلم، مهندس، دانشجو، دانش آموز و غیره در کشور فعالیت دارند.


سلیمانی افزود: راه‌اندازی پردیس شرکت‌های دانش بنیان برای حمایت از نخبگان بسیجی از فعالیت‌های سازمان بسیج است و 12 هزار گروه جهادی به صورت جغرافیا محور و 6 هزار گروه جهادی محله‌محور نیز در کشور فعالیت می‌کنند علاوه بر آن سازمان بسیج توانسته است صندوق‌های تسهیلاتی با مأموریت اشتغال‌زایی را در سراسر کشور ایجاد کند که تعداد آن تا پایان سال به 20 هزار صندوق می‌رسد.


فرمانده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برنامه سال آینده بسیج در حال تدوین است و بنا داریم در سال آتی حدود 250 هزار شغل باثبات و پایدار در کشور ایجاد کنیم که هدف اصلی این برنامه شهرهای کوچک، روستاها و حاشیه کلانشهرها است.


علی لاریجانی نیز در این دیدار با بیان اینکه بسیج حرکت هوشمندانه‌ای را در شرایط حساس کنونی دنبال می‌کند، گفت: رویکرد اجتماعی بسیج در ارتباط با بدنه مردم در شرایط فعلی به نحوی که به تسهیل در امر اشتغال منجر می شود، کاری دقیق و درست است.


وی با تأکید بر اینکه سازمانی قوی همچون بسیج باید متولی کار مردم باشد، عنوان کرد: صدای صنایع کوچک در کشور به جایی نمی رسد و نیازمند ارتباط با سازمانی همچون بسیج هستند تا فعالیتشان ادامه یابد.


رئیس مجلس خاطرنشان کرد: رسیدگی به حوزه صنایع دستی برای صادرات بسیار مهم و موثر است و بسیج باید به تثبیت نام و شهرت تجاری محصولات داخلی و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به کارآفرینان کمک کند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب