دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1398 - 14:37
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای یک‌هزار و 723 طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرایی شدن یک‌هزار و 723 طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این استان خبر داد.
کد خبر : 449888
2510932_465.jpg

مجید الهی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد:‌ در سال جاری حدود 143 میلیارد تومان اعتبار به موضوع اشتغال مددجویان اختصاص یافت که تاکنون 90 میلیارد تومان آن  به این افراد پرداخت شده است.


وی افزود: پیش بینی شده بود که بیش از 5 هزار و 544 مورد طرح اشتغال برای مددجویان اجرا شود که البته تاکنون یک‌هزار و  617 مورد اجرایی شده است.


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه با پرداخت 36 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل بانک‌ها به مددجویان تاکنون  برای 782 مددجو، فرصت شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین از سوی مددجویان روستایی تحت پوشش کمیته امداد یک‌هزار و 723 طرح اشتغال‌زایی به مرحله اجرا رسید که  بیش از 77 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع اشتغال پایدار روستایی به این مددجویان پرداخت‌ شده است.


الهی‌راد با بیان اینکه امسال بیش از 300 خانوار تحت حمایت کمیته امداد صاحب‌خانه شدند، گفت: برای سال 98 ساخت حدود ۷۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی پیش‌بینی‌شده است که از این مجموع ۴۸۵ واحد روستایی و ۲۶۱ واحد نیز برای مددجویان شهری در نظر گرفته شد. از طرفی تاکنون 141 واحد روستایی و 71 واحد شهری به مددجویان تحویل داده شده است.


وی درخصوص احداث خانه‌های مددجویان مناطق سیل‌زده نیز گفت: بیش از 3 هزار و 400 خانوار تحت حمایت این نهاد در سیل و بارندگی آسیب دیدند که حدود 2 هزار مسکن این خانوارها نیاز به تعمیر و بازسازی داشت و اکنون تمامی واحدها با اعتبار بیش از 3 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی ارسالی از مرکز تعمیر و بازسازی و تحویل داده‌ شده است.


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خسارت 100 درصدی داشتند که اکنون ساخت بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان آغاز شده است که از مجموع واحدهای در حال ساخت، تاکنون ۱۰۰ واحد مسکونی به خانوارهای آسیب‌دیده تحویل داده‌شده است و ساخت باقی‌مانده واحدها نیز همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/4046/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته