دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 13:02

ادعای مقام آمریکایی: حدود 2هزار نیروی ایرانی در اطراف حلب حضور دارند

یکی از مقام‌های دفتر امنیت ملی آمریکا گفت که ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد در حدود دو هزار نیروی ایرانی در سوریه و به‌طور مشخص در اطراف حلب حضور دارند.
کد خبر : 44978

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه‌ «رای‌الیوم»، این مسئول دفتر امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: این نیروها، متعلق به نیروی قدس و سپاه پاسداران ایران هستند که در اطراف حلب و با پوشش هوایی جنگنده‌های روسی و مشارکت نیروهای ارتش سوریه، اقدام به انجام عملیات نظامی می‌کنند.


این اظهارات دو هفته پس از آن مطرح می‌شود که سردار سرتیپ پاسدار «حسین همدانی» جانشین قرارگاه امام حسین (ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در خاک سوریه به دست عناصر داعش شهید شد.


این ادعا در حالی مطرح شده است که ایران بارها حضور نظامی در سوریه را رد کرده است. چندی پیش یک مقام مسئول در وزارت امورخارجه گفت: هیچ تغییری در همکاری و حضور مستشاری ایران در سوریه ایجاد نشده است و خبرسازی‌های رسانه‌ها و مقام‌های مختلف خارجی در این‌باره تلاش برای تحریف روند جاری میدانی در جبهه‌های مختلف نبرد ارتش و نیروهای مردمی سوریه علیه گروه‌های تروربستی است.


وی افزود: تروریسم در سوریه و عراق وضعیت منطقه را به آشوب کشیده است و دامنه هراس مردم سوریه از جنایات تروربست‌ها و فرار به‌سوی مرزهای کشورهای همسایه و اروپا صحنه‌های رقت‌باری را پدید آورده است و روزانه مردم بی‌دفاع به‌وسیله تروریست‌ها به فجیع‌ترین شکل ممکن کشته می‌شوند.


این مقام وزارت امورخارجه تاکید کرد: کمک ایران به عراق و سوریه وظیفه بدیهی ایران برای کمک به این کشورها و بازگشت آرامش و ثبات به منطقه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته