دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1398 - 19:28
معاون اقتصادی استاندار البرز:

جشنواره های پژوهشی موجب کاربردی شدن دستاوردهای علمی می‌شود

معاون استاندار البرز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان البرز گفت: هدف از برگزاری جشنواره های پژوهشی، کاربردی کردن دستاوردهای علمی است.
کد خبر : 449754
IMG_3374.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، معاون اقتصادی استاندار البرز در مراسم اختتامیه جشنواره پژوهشی سال 98 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، از میزبانی شایسته این دانشگاه، در برگزاری این رویداد مهم پژوهشی استان البرز تقدیر و تشکر کرد.


شاهمرادی با تأکید بر اینکه در دنیای امروز، علم یکی از پایه‌های مهم زندگی بشر است گفت: امروزه علم در کوچک‌ترین امور زندگی روزمره انسان حتی از لحظه تولد مؤثر بوده و زندگی انسان در تمامی ابعاد بر پایه یافته‌های علمی بنا شده است.


وی ادامه داد: بر همین اساس بخش‌های مهم زندگی انسان از جمله صنعت نیز بدون علم معنا ندارد و لذا بایستی بر اساس تحقیقات بنیادین به ارائه محصولات در صنایع بپردازیم.


معاون استاندار البرز تصریح کرد: بسیاری از تحقیقات دانشگاهی در عرصه تکنولوژیکی تبدیل به محصولات صنعتی شده و شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر جهان از نتایج این تحقیقات در ارائه محصولات خود در واحدهای صنعتی با شیوه‌های متفاوت استفاده می‌کنند.


شاهمرادی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد اظهار کرد: در حال حاضر این تأکیدات در حال تحقق است و علیرغم کافی نبودن بودجه‌های پژوهشی و راه‌های ارتباطی میان دانشگاه و صنعت، شاهد این هستیم که در بسیاری از موارد میان تحقیقات دانشگاهی و صنایع ارتباط سیستماتیک و نفربه‌نفر حاصل شده است.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه تحقیق و پژوهش باید از پایه فکری و از سطح مدارس شروع شود گفت: سمت‌وسوی فکری دانش آموزان و دانشجویان باید در راستای تبدیل علم به ثروت باشد چرا که علم اگر خوب باشد حتماً ثروت آفرین خواهد بود.


معاون استاندار البرز در پایان سخنانش از نقش تمامی دانشگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات اجرایی و علمی استان البرز در برپایی هرچه باشکوه‌تر این رویداد استانی تقدیر کرده و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و سازمان انرژی اتمی کشور به دلیل همکاری بسیار خوب و متعهدانه به صورت ویژه قدردانی نمود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته