دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1398 - 17:48

نخست‌وزیر اتیوپی جایزه نوبل صلح ۲۰۱۹ را دریافت کرد

جایزه نوبل صلح سال ۲۰۱۹ در مراسمی در شهر اسلو نروژ به آبی احمد علی، نخست وزیر اتیوپی اهدا شد.
کد خبر : 449746
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، ماه اکتبر گذشته کمیته صلح نوبل، آبی احمد علی را به‌ خاطر تلاش‌هایش در راه صلح و توسعۀ همکاری‌های بین‌المللی و به‌طور ویژه ابتکار سرنوشت‌ساز او برای حل مناقشۀ مرزی با همسایه شمالی این کشور یعنی اریتره شایسته دریافت این جایزه معرفی کرد.


آبی در این مراسم از اراد خوب ایسایاس آفورکی، رئیس‌جمهوری اریتره را ستایش و تعهد دو کشور درباره صلح را آهنین توصیف کرد. اما آبی ۴۳ ساله که یکی از جوان‌ترین رهبران قاره اروپا محسوب می‌شود از خطرات پیش روی منطقه نیز سخن گفت.


نخست‌وزیر اتیوپی در مراسم دریافت جایزه نوبل صلح بدون اشاره مستقیم به کشور یا گروهی گفت: «ابر قدرت‌های نظامی جهان حضور نظامی خود را در این منطقه [شاخ آفریقا] گسترش می‌دهند. گروه‌های تروریستی و افراطی نیز به دنبال محکم کردن جای پای خود در منطقه هستند.»


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
امراله مهماندوست
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱
۰
دو نوع زمین خوار در کشور ایران وجود دارد ۱- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به کارکنان (الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره اجازه برداشت آب از زیر زمین در شهرستان … پ – اداره واگذاری زمین برای توسعه کشاورزی در شهرستان … ت – اداره ثبت اسناد املاک در شهرستان … بپردازد یا بپردازند ۲- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره شهرسازی شهرستان … ب – اداره روستا سازی شهرستان … پ – اداره ثبت اسناد املاک شهرستان …بپردازد یا بپردازند این شخص یا اشخاص از طرف مراجع مربوطه به عنوان زمین خوار به اداره دادگستری شهرستان … معرفی می شوند تا درس عبرتی شوند برای ملت بزرگ ایران
هلدینگ شایسته