دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1398 - 13:53

افشاگری خبرگزاری عراقی درباره پشت پرده جنایت پل «السنک» بغداد

یک خبرگزاری عراقی گفتگوی یکی از عاملان حادثه پل «السنک» بغداد را منتشر کرد که حاکی از دخالت یکی از رهبران حزب بعث در هدایت این جنایت علیه جوانان عراقی است.
کد خبر : 449662
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، درحالی‌که پس از حمله افراد ناشناس به تظاهرات‌کنندگان در میدان «الخلانی» و پل «السنک» بغداد و کشته و زخمی شدن ده‌ها معترض، طرف‌های مختلف داخلی در عراق یکدیگر را متهم به دخالت در این جنایت می‌کردند، وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق دراین‌باره است.


امروز سه‌شنبه (۱۰ دسامبر)، خبرگزاری براثا، با افشای برخی از مکالمات عاملان این هرج و مرج و کشتار در حادثه السنک و میدان الخلانی، بار دیگر وجود دست‌های پشت پرده در هدایت اقدامات مشکوک در جریان تظاهرات‌های جاری در این کشور را ثابت کرد.


بر اساس این گزارش، در روز حادثه یکی از حاضران در پل «السنک» که بر اساس مکالمات به‌دست‌آمده، مسئول گروه‌های جنایتکار و اغتشاش‌گر در نزدیکی این پل و اطراف آن است، با «عامر عبدالمجید السعدون» مسئول گروه‌های اغتشاشات و جنایات وابسته به حزب منحله بعث که پسر «عبدالمجید السعدون» از رهبران این حزب که در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برد، تماس گرفته است و او را در جریان جزئیات حوادث میدانی این منطقه قرار می‌دهد.


این مکالمات نشان می‌دهد که عامر السعدون از پیش درباره حوادث السنک اطلاع داشته و از این حادثه برای کشتن و پاک‌سازی جوانان بی‌گناه حاضر در این منطقه سوءاستفاده کرده است.





جمعه‌شب گذشته، درحالی‌که موج اعتراض‌ها در مقایسه با ماه گذشته فروکش کرده بود، شماری فرد مسلح ناشناس با وارد شدن به میدانی الخلانی و پل السنک بغداد، ده‌ها نفر را کشتند و ده‌ها نفر را مجروح کردند. صبح شنبه کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، استرالیا و کانادا در اقدامی هم‌زمان بیانیه صادر و اعلام کردند که از تظاهرات‌کنندگان حمایت می‌کنند. این کشورها در این بیانیه‌ها گروه‌های مسلح را محکوم کرده بودند و مقصودشان سازمان الحشد الشعبی است که بخشی از نیروهای مسلح عراق قلمداد می‌شود و کاملاً قانونی است.


این در حالی است که الحشد الشعبی بارها تأکید کرده که وظیفه کنونی نیروهای این سازمان، حمایت از شهرهای عراق در قبال تروریست‌هاست و آنچه در خصوص مداخله این نیروها در تظاهرات‌های جاری کشور گفته‌شده، صحت ندارد.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته