دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1398 - 12:47
رئیس اداره مسابقات دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

سطح فنی مسابقات دانشگاه آزاد بالاتر از مسابقات فدراسیون‌های ورزشی

رئیس اداره مسابقات دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح مسابقات این دانشگاه گفت: سطح مسابقات کشوری این دانشگاه ازنظر فنی بالاتر از سطح مسابقات فدراسیون‌های ورزشی است.
کد خبر : 449629
636009230779865931_lg.jpg

کامران کتال در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش اظهار کرد: مسابقات همگانی در واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود که تعداد چشم‌گیری از دانشجویان در این دوره از مسابقات با ورزش مشارکت می‌کنند. دانشجویان منتخب مسابقات همگانی به مسابقات درون دانشگاهی راه پیدا کرده و مسابقات درون دانشگاهی توسط انجمن‌های ورزشی دانشجویی برگزار می‌شود.


وی افزود: درنهایت بازیکنان برتر مسابقات درون دانشگاهی، اعضای تیم دانشگاه در آن رشته ورزشی خاص را تشکیل می‌دهند و این دانشجویان به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند. واحدهای تحت پوشش هر استان به مسابقات استانی دانشجویان راه پیدا می‌کنند و یک رقابت نیز در آن مرحله انجام می‌دهند.


رئیس اداره مسابقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تیم منتخب استان متشکل از بهترین بازیکنان واحدهای دانشگاهی در مسابقات استانی است، گفت: این تیم‌ها به مسابقات کشوری راه می‌یابند؛ در مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی 34 تیم (31 استان و دو واحد دانشگاهی به‌صورت مستقل) حضور دارند.


کتال با اشاره به مسابقات کشوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشجویان از اقصی نقاط کشور در این مسابقات حضور دارند و از بین تیم‌های اول تا سوم و حتی تیم‌هایی که مقامی کسب نکردند، استعدادیابی صورت می‌گیرد و به این افراد به باشگاه دانشگاه معرفی می‌شوند.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه رویکرد دانشگاه آزاد به سمت جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی است و دانشجویان در این مقاطع کمتر در دانشگاه حضور دارند. این اتفاق حضور دانشجویان را در مسابقات ورزشی دانشگاه کمرنگ کرده است. هم‌چنین مباحث مالی نیز نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تأثیر باشد.


رئیس اداره مسابقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امسال 70 رویداد ورزشی در حوزه ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، ادامه داد: واحدهای این دانشگاه این اختیار را دارند که تا هر تعدادی که پتانسیل دانشجویی و مسائل مالی آن‌ها اجازه می‌دهد، در رویدادهای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کنند.


کتال تصریح کرد: مسابقات درون دانشگاهی هزینه‌بردار نیستند؛ زیرا این مسابقات هزینه اعزام، خوابگاه و تغذیه و... را ندارد و تنها در این مسابقات از سالن‌های ورزشی دانشگاه استفاده می‌شود.


 وی در خصوص سطح مسابقات دانشجویی دانشگاه آزاد توضیح داد: مسابقات دانشگاه آزاد دارای سه سطح درون دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ سطح مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی ازنظر فنی بالاتر از سطح مسابقات فدراسیون‌های ورزشی است. به‌طور مثال در مسابقات فوتسال این دانشگاه داوران بین‌المللی حضور داشتند.


رئیس اداره مسابقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ابتدای سال جاری تقویم مسابقات دانشجویی این دانشگاه تدوین و به فدراسیون‌های ورزشی اعلام شد، گفت: این تعامل موجب انسجام و نظم بیشتر مسابقات لیگ و مسابقات دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: استعدادیابی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته