دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس دبیرخانه هیأت‌ امنای خراسان‌رضوی خواستار توجه جدی به تولید مجلات علمی شد

رئیس دبیرخانه هیأت‌امنای استان خراسان‌رضوی با توجه به وجود دانشکده‌های متعدد و استادان و پژوهشگران با مدارج علمی بالا در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اظهار کرد: علی‌رغم وجود این پتانسیل‌ها، شاهد تولید و چاپ تعداد اندکی مجلات علمی و پژوهشی در استان هستیم.
کد خبر : 44959

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسنعلی زمانی در ششمین نشست شورای پژوهش و فناوری استان خراسان‌رضوی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برگزار شد،‌ با توجه به امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی خوب دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: این مجموعهٔ بزرگ مطابق با آخرین استانداردهای روز آزمایشگاه‌ها از نظر مدل، فضا، امکانات، سیستم‌های ایمنی و امنیتی ساخته شده و اکنون در اختیار استادان، پژوهشگران و دانشجویان قرار گرفته است.


رئیس دبیرخانه هیأت‌امنای استان خراسان‌رضوی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تصویب رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی و فرصت‌های جدیدی که برای واحد سبزوار به‌وجود آمده است، این دانشگاه بتواند به جایگاه اصلی خود نزدیک شود.


زمانی با توجه به امضای تفاهم‌نامه بررسی رشته‌های در دست تصویب دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: طبق توافقات صورت‌گرفته، امیدواریم تا شهریورماه ۹۵ وضعیت درخواست‌ واحدهای دانشگاهی درباره تصویب رشته‌های جدید مشخص شود.


وی از تصویب چندین رشته‌ برای دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحدهای خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: ‌این اتفاق می‌تواند با ایجاد بار روحی و روانی مثبت در واحدهای دانشگاهی استان، وضعیت مالی آنها را تا حدودی بهبود بخشد.


زمانی رصد و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی، توجه به طرح شناسنامه‌دار کردن تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی (طرح سا‌ها) و توسعه شهرک‌های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی (طرح شفا) را از جمله مطالبات و تأکیدات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست عالی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با انجام این طرح‌ها، واحدهای دانشگاهی استان به شکل ملموس‌تری در جریان توانمندی‌ها و امکانات خود و سایر واحدهای دانشگاهی استان قرار می‌گیرند.


ششمین نشست شورای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی با حضور رئیس واحد سبزوار، رئیس و دبیر کمیته پژوهشی استان و جمعی از معاونان و مدیران پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحداهای استان خراسان‌رضوی در سالن کنفرانس ساختمان اداری مجتمع واحد سبزوار برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته