دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 11:38
در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد

انتقاد شاکری از تغییرکاربری برخی اراضی حاشیه رودخانه دارآباد

رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تغییر کاربری برخی اراضی حاشیه رودخانه دارآباد، با لحن کنایه‌آمیزی خطاب به شهرداری گفت: آزادسازی حریم رودخانه‌ها به معنای آزادسازی ساخت‌ و ساز در این اراضی نیست.
کد خبر : 44957

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اقبال شاکری در جریان یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مظلوم در پایتخت رود دره‌ها هستند، اظهار کرد: تهران 5 «رود دره» دارد که در برنامه پنج ساله دوم شهرداری موظف شد ظرف مدت 18 ماه برنامه جامع احیا و ساماندهی این روددره‌ها و قنوات را ارائه کند.


وی افزود: در تبصره 49 مصوبه بودجه نیز تأکید شده هرگونه ساخت و ساز و برنامه برای حریم این پنج رودخانه باید با برنامه جامع احیا و ساماندهی رود دره‌ها منطبق باشد.


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رود دره فرحزاد در اولویت قرار گرفته است، عنوان کرد: اخباری مبنی بر اینکه قرار است ساخت‌ و ساز تفرجگاهی در حریم این رودخانه صورت گیرد، منتشر شده است.


شاکری در ادامه به انتشار آگهی یک تعاونی مسکن در روزنامه همشهری اشاره و عنوان کرد: در این آگهی که دو روز پیش چاپ شده اعلام شده زمینی به وسعت 100 هزار مترمربع در حریم رودخانه دارآباد آماده واگذاری است و مجوز مسکونی تجاری و درمانی نیز دارد.


به گفته وی ظاهراً تغییر کاربری اراضی دارآباد طی مصوبه‌ای درسال 92 صورت گرفته است.


رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه خطاب به شهرداری تهران گفت: آزادسازی حریم رودخانه‌ها به معنای آزادسازی ساخت و ساز نیست و من نگران هستم که شهرداری مصداق فردی باشد که گوسفندی را از دست گرگ می‌رهاند اما در نهایت خود آن را می‌درد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته