دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1398 - 20:36
کلانتری:

روحیه پرسشگری، اعتمادبه‌نفس و کارآفرینی دانشجویان تقویت شود

سرپرست دانشگاه آزاد واحد مرکزی با اشاره به اینکه دانشجو محور توسعه و آینده‌ساز کشور است گفت: باید روحیه پرسشگری، اعتمادبه‌نفس و کارآفرینی را در بین دانشجویان تقویت کنیم و دانشجویان را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم.
کد خبر : 449525
3.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، به همت تیم رسانه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همکاری بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشگاه به مناسبت ۱۶ آذر و گرامیداشت روز دانشجو، مراسمی با حضور  حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک،حجت‌الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی،برخی از معاونان، مدیران و استقبال پرشور دانشجویان در سالن فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: در سالروز واقعه 16 آذرماه سال 32 یاد و خاطره شهدای دانشجو به ویژه 3 شهید دانشگاه تهران را گرامی می‌داریم و این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهیان و دانشجویان عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم.


وی با تأکید بر اینکه روز دانشجو به عنوان نماد مبارزه دانشجویان با استکبار است خاطر نشان کرد: دانشجویان سرمایه‌های ملی و سکان‌داران آینده کشور و به عنوان پایه‌های علمی و محور اساسی و مبنای توسعه علمی کشور محسوب می‌شوند و خدمات زیادی را ارائه خواهند کرد.


کلانتری گفت: 24 آذرماه سال 32 اعلام شد معاون رئیس‌جمهور آمریکا سفری به ایران خواهد داشت که در این راستا دانشجویان در 16 آذرماه ضمن راهپیمایی،نفرت و انزجار خود را اعلام کردند و این مسئله به شهادت 3 نفر از دانشجویان جامعه علمی کشور منجر شد.


وی تصریح کرد: چند ماه بعدازاین واقعه نیکسون به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا وارد ایران شد و دانشجویان هم‌زمان با آغاز نهضت جمهوری اسلامی،شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس را به نشانه نفرت و انزجار خود سردادند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک یادآور شد: در این برهه حساس آن چیزی که از دانشجویان عزیز انتظار می‌رود پیشرفت علم، توسعه اندیشه سیاسی،تعمیق اندیشه دینی و سرافراز کردن نهاد دانشگاه است.


وی با بیان اینکه دانشجو نیاز به استاد راهنما دارد تأکید کرد: دست‌یابی به قلمروهای دانش در زمینه‌های علمی، سیاسی و دینی از وظیفه مسئولان دانشگاه و دانشجویان به شمار می‌آید به طوری که این علم باید با تزکیه و تقوا نیز همراه باشد چرا که علم بدون عمل برای جامعه کار آرایی نخواهد داشت.


کلانتری گفت: باید تأکید کرد که محیط دانشگاه، محیط اخلاق و محیط علم و تربیت است و وظیفه همه ماست که در داخل دانشگاه حساب شده و به نفع دانشگاه فعالیت انجام دهیم تا نهاد دانشگاه را سرافراز و سربلند نماییم.


وی ادامه داد: از تشکل‌های و نهادهای دانشجویی که با هدف رسیدن به آرمان‌ها ایجاد شده‌اند انتظار داریم با توجه به شعاری که بر تارک و گنبد تشکل‌های دانشجویی حک شده، شعار ضد استکباری، ضدآمریکایی و اتحاد ملی است و انتظار می‌رود که اهداف نظام و انقلاب را مد نظر داشته و در راستای توسعه علمی کشور و اتحاد ملی تلاش نمایند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک اظهار کرد: دانشجو نباید سیاسی‌کار و محافظه‌کار باشد بلکه باید آرمان‌گرا بودن را در اولویت اهداف خود داشته باشد و اگر خطایی از آن‌ها سر زد بپذیرد.


وی با اشاره به اینکه دانشجو محور توسعه و آینده‌ساز کشور است تأکید کرد: وظیفه ما مسئولان دانشگاه است که روحیه پرسشگری، روحیه اعتمادبه‌نفس و روحیه کارآفرینی را در بین دانشجویان تقویت نماییم و دانشجویان را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم. کلانتری در پایان بر کارآفرینی دانشجویان تأکید کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته