دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 09:57

محکومیت شکارچی متخلف با کمک آزمایش ژنتیک

برای نخستین بار در استان اردبیل، نمونه‌برداری از بقایای لاشه­ مشکوک به یک عدد بز کوهی در شهرستان کوثر و ارسال آن به آزمایشگاه ژنتیک، حکم محکومیت فرد متخلف را در پی داشت.
کد خبر : 44923

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر گفت: آذر ماه سال گذشته به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر شکار غیرمجاز توسط فردی متخلف، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر با همکاری پلیس این شهرستان، یک فرد مظنون را در این زمینه شناسایی کردند.


مهدی کسائی افزود: در جریان بازرسی از خانه­ این فرد، بقایای لاشه­ مشکوک به یک عدد کل وحشی و همچنین یک قبضه سلاح شکاری تک لول کشف و ضبط شد.


کسائی گفت: با وجود ادعای متهم مبنی بر اینکه لاشه­ کشف شده متعلق به بز اهلی است، با نمونه‌برداری از لاشه­ کشف شده و ارسال آن به آزمایشگاه، پس از انجام آزمایش ژنتیک مشخص شد که نمونه متعلق به گونه بز وحشی است.


وی افزود: به موجب رای دادگاه، این فرد متخلف محکوم به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت شد. همچنین با ارائه دادخوست حقوقی از طرف نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر، متهم، ملزم به پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست (طبق بهای ضرر و زیان سال گذشته شکار و صید) به مبلغ هیجده میلیون ریال بابت شکار یک بز کوهی به علاوه کلیه هزینه‌های قانونی به مبلغ دو میلیون ریال شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان اردبیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته