دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1398 - 17:01

معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی از شبکه 2 سیما

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از آغاز پخش مستند معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در قالب برنامه "دیارِ من" شبکه دو سیما از هفته جاری خبر داد.
کد خبر : 449184
636899734805467486.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مرتضی آبدار گفت: یکی از سیاست‌های ستاد تبریز 2018 تولید و پخش فیلم‌های کوتاه و مستندهای فاخر از ظرفیت‌های گردشگری تبریز و استان آذربایجان شرقی با هدف جذب حداکثری گردشگران داخلی با استفاده از ظرفیت رسانه‌های ملی بود که در این راستا از سال گذشته هدف‌گذاری و اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.


وی ادامه داد: با پیگیری اهداف یادشده در نیمه نخست سال جاری با همکاری شبکه یک سیما مستندهای 6 دقیقه‌ای گردشگری از 12 شهرستان با محوریت مناطق کمتر شناخته به روی آنتن رسانه ملی رفت.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت: در همین راستا به همت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیاین استان، فاز نخست تولید مستندهای فاخر 25 دقیقه‌ای برای 10 شهرستان از ابتدای تابستان سال جاری با محوریت معرفی ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و طبیعی، صنایع دستی، آداب و رسوم، غذا، سوغات و آئین‌های سنتی کلید خورد و خوشبختانه با پیگیریهای مستمر به اتمام رسید.


آبدار اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان آذربایجان شرقی و با هدف توزیع متناسب سفر در شهرهای کوچک و روستاها و فاز دوم تولید این مجموعه مستندها برای 11 شهرستان دیگر با اضافه شدن رویکردهایی نظیر گردشگری ورزشی و زمستانی، به زودی آغاز خواهد شد.


وی با بیان اینکه فصل اول مستند «دیار من» در 10 قسمت 25 دقیقه‌ای تهیه و از هفته جاری، روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه ساعت 18 از شبکه 2 سیما پخش خواهد شد، افزود: این مستند که به تهیه کنندگی رسول تسلیمی و نویسندگی و اجرای فربد شکرایی به روی آنتن خواهد رفت، ساختاری جذاب، ریتمیک و مخاطب‌پسند دارد که جذابیت‌ها و زیبایی‌های استان را با جلوه‌هایی زیبا به نمایش می‌گذارد و امیدواریم علاوه بر ایفای نقش در جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی، رضایت مخاطبان و عموم مردم آذربایجان شرقی را به همراه داشته باشد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته