دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 10:34

واحد سمنان، میزبان پنجمین نشست شورای بانوان فرهیخته/ تصویب برگزاری همایش ملی«نقش زنان در توسعه پایدار»

پنجمین جلسه شورای بانوان فرهیخته استان سمنان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.
کد خبر : 44911

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بحث و تبادل نظر با موضوع برگزاری همایش ملی نقش زنان در توسعه پایدار به میزبانی دامغان بخش اصلی جلسه شورای بانوان فرهیخته استان سمنان را به خود اختصاص داد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این جلسه بر توجه تخصصی به نقش زنان در سیستم مدیریتی کشور در این همایش تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در برگزاری این همایش راهکارهای پررنگ تر شدن نقش زنان در سیستم مدیریتی کشور مورد بررسی قرار گیرد.


دکتر شاهرخ رنجبر بهادری افزود: امروز زنان در نقش‌های مختلفی در عرصه اجتماع حضور دارند با این حال هنوز بر توانایی آنان در پذیرش مسئولیت‌های کلیدی و مدیریتی از سوی برخی تردید وجود دارد که باید به دنبال حل این مشکل بود.


وی گفت: وظیفه شورای بانوان فرهیخته واحدهای دانشگاهی در ارائه راهکارهایی با هدف حل موضوعاتی از این دست پررنگ و نمود خواهد داشت.


رنجبر بهادری افزود: این شورا باید با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی بدنبال ارائه راهکار برای تبیین جایگاه زنان در عرصه‌های استراتِژیک و مدیریتی باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار و عضو شورای بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز با توجه به اهمیت برگزاری این همایش گفت: باید به دنبال هرچه تخصصی‌تر برگزاری این همایش باشیم تا از این راه مشکلی از مشکلات بانوان را در جامعه حل کنیم.


دکتر طاهره میرساردو افزود: استان سمنان جزو استان‌های پیشتاز کشور در عرصه آموزش عالی محسوب می‌شود که این موضوع در زمینه جامعه بانوان هم صادق است و سمنان می‌تواند در عرصه جامعه بانوان نیز پیشرو باشد.


وی گفت: نیازهای امروز بانوان متفاوت و متنوع است که باید بر اساس شرایط زیست محیطی استان با شناسایی دقیق این نیازها و ارئه راهکار در بهبود کیفیت زندگی و نقش آنان در جامعه تاثیرگذار بود.


بر اساس تصمیم متخذه در پنجمین جلسه شورای بانوان فرهیخته استان سمنان، برگزاری نخستین همایش ملی نقش زنان در توسعه پایدار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان در اردیبهشت سال آینده به تصویب رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته