دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 10:22
در گفت‌وگو با آنا

شاهرخ شهنازی: در 5 رشته المپیکی شانس مدال داریم/ ورزشکاران رشته‌های تیمی 50 درصد کمتر پاداش می‌گیرند

دبیرکل‌کمیته ملی المپیک‌گفت: امید ورزش ایران در المپیک 2016 ریو برای کسب مدال به ورزش‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و دوومیدانی است.
کد خبر : 44908

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در حالی که کمتر از 10 ماه دیگر تا شروع بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو باقی مانده‌ است، رشته‌های المپیکی ورزش ایران در تلاش هستند تا بتوانند ضمن کسب سهمیه‌های لازم جهت حضور در این رقابت‌ها با آمادگی کامل در بازی‌های المپیک به مصاف رقبای خود بروند؛ در این میان پس از رشد چشم‌گیر مدال‌آوری ایران در بازی‌های المپیک لندن در مقایسه با المپیک پکن حالا انتظار می‌رود که با توجه به رشد امکانات ورزشی کشور و افزایش منابع مالی کمیته ملی المپیک ورزشکاران کشورمان در المپیک ریو به مراتب نتایج بهتری نسبت به المپیک لندن کسب کنند.


شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیکی درباره اینکه این کمیته چه برنامه‌ای برای موفقیت ورزش ایران در المپیک ریو دارد، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «تلاش کمیته و فدارسیون‌ها المپیکی این است که با حداقل امکانات حداکثر بهره‌وری حاصل شود. تماس مستمر با فدراسیون‌ها، آگاهی از برنامه‌ها، نظارت بر عملکرد و حمایت مالی و معنوی در دستور کار کمیته قرار دارد تا فدراسیون‌های المپیکی با مشکلات کمتری مراحل آماده‌سازی تیم های ملی خود را پیاده کنند و ما این کار را تا قبل از آغاز مسابقات المپیک ادامه خواهیم داد تا کاروان ایران با آمادگی قابل توجهی در این رقابت‌ها شرکت کند.»


وی در پاسخ به این سوال که مدال‌های کسب شده در المپیک لندن توسط رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و دوومیدانی بود و کمیته ملی المپیک چه برنامه‌ای برای این رشته‌ها دارد؟ عنوان کرد: «کماکان امید به مدال آوری در همین چهار رشته است هر چند ممکن است در تیراندازی هم شاهد کسب مدال باشیم. با توجه به این موضوع حمایت مالی حداکثری برای رشته‌های مدال آور در المپیک در دستور کار ما قرار دارد.»


شهنازی در مورد اینکه رشته‌های پرمخاطب والیبال و بسکتبال هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند، اظهار داشت: «حمایت مالی و تدارکاتی در خصوص این دو رشته کماکان استمرار دارد. امیدواریم این رشته‌های تیمی سهمیه حضور در المپیک را بگیرند.»


دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به این موضوع که برای انتخاب پرچمدار و سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک هنوز دیر نشده است در مورد نحوه پخش بودجه این کمیته میان فدراسیون‌های المپیکی،تصریح کرد:«بودجه پرداختی به فدراسیون ها بر اساس: الف- رشته های مدال آور، ب- رشته‌های امید کسب مدال، ج- رشته‌هایی که سهمیه می‌گیرند، د- رشته‌هایی که امید به کسب سهمیه دارند توزیع می‌شود. با توجه به محدود بودن بودجه کمیته ملی المپیک و برای اینکه بتوانیم پشتیبانی خوبی از فدراسیون‌های ورزشی انجام دهیم تصمیم به این کار گرفتیم.»


شهنازی همچنین در پاسخ به این سوال که کمیته ملی المپیک به ورزشکاران و مربیانی که سهمیه المپیک می‌گیرند مبلغ 10 میلیون تومان پاداش می‌دهد و در این میان سهم مربیانی که چندین ورزشکار را المپیکی می‌کنند و همچنین مقدار پاداش ورزشکاران رشته‌های تیمی چقدر است گفت:« به ازای هر سهمیه در رشته‌های تیمی برای کادر فنی و سرپرستی مبلغ یکصد میلیون ریال در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد تا به تشخیص خودشان تقسیم و پرداخت شود. همچنین ورزشکاران رشته های تیمی معادل 50 درصد مبالغ رشته های انفرادی پاداش دریافت می‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته