دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1398 - 13:46
نادری تأکید کرد؛

مهارت‌آموزی و افزایش یادگیری دانشجویان با حضور در کمیته‌های تخصصی حقوق

دبیر انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی کرج عضویت دانشجویان در کمیته‌های تخصصی را به‌منزله پذیرش سختی و تلاش زیاد برای مهارت‌آموزی و افزایش یادگیری قلمداد کرد.
کد خبر : 449072
حقوق پزشکی و حقوق رسانه.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج،  نشست توجیهی و تشریح کمیته‌های حقوق پزشکی، رسانه، اقتصادی و روانشناسی جنایی با برای نخستین‌بار در کشور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.


در این نشست تخصصی که به همت انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت پژوهشی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان البرز در سالن اجتماعات شهید مفتح این دانشگاه برگزار شد با استقبال خوب دانشجویان، استادان و کارکنان روبه‌رو شد.


دبیر انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در این نشست اظهار کرد: «این دوره برای نخستین بار با این سطح در ایران و حداقل به مدت ۶ ماه برگزار می‌شود که تأثیر قابل توجهی در مشاغلی مانند وکالت، قضاوت و کارهای پژوهشی داشته و فراگیری آن یکی از ضروریات ورود به برخی پرونده‌های تخصصی در رشته حقوق است


محمدرضا نادری افزود: «همه این دوره‌ها به‌صورت رایگان برگزار شده و در پایان آن به شرکت‌کنندگان گواهینامه اعطا خواهد شد


وی با بیان مشکلات متعدد موجود در بازار کار کنونی، درآمد اندک برای فارغ‌التحصیلان و پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های وکالت، قضاوت و با اشاره به کفایت نداشتن واحدهای درسی در دانشگاه برای فراگیری تخصصی مباحث بر اهمیت فعالیت در حوزه‌های تخصصی تأکید کرد.


دبیر انجمن علمی و کانون همیاران فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد کرج عضویت دانشجویان در کمیته‌ها را به‌منزله پذیرش سختی و تلاش زیاد برای مهارت‌آموزی و افزایش یادگیری قلمداد کرد که در آن شرکت‌کنندگان در رقابت علمی و پژوهشی با سایر متقاضیان قرار خواهند گرفت.


وجود بازار کار در بخش‌های حقوق پزشکی


سرپرست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج هم در این نشست با بیان تنگاتنگ بودن رقابت میان شرکت‌کنندگان گفت: «دانشجویانی که همکاری خوبی در کمیته‌ها دارند با مهارت و آموزش لازم حوزه‌های تخصصی را به پایان رسانده و نتیجه تلاش‌های خود را خواهند گرفت.»


 امیر سماواتی پیروز به توصیف کمیته‌ها به‌صورت جداگانه به ترتیب در بخش‌های حقوق پزشکی، رسانه، اقتصادی و روانشناسی جنایی پرداخت و از وجود بازار کار و درآمد بالا در این حوزه‌ها خبر داد.


وی با تشکر از اعضای انجمن علمی و استقبال کم‌نظیر دانشجویان، به آنها توصیه کرد که رؤیاپردازی را کنار گذاشته و در صورت تمایل به عضویت در کمیته‌ها با این واقعیت روبه‌رو شوند که باید حداقل به مدت 6ماه به‌صورت فشرده و سنگین فعالیت کرده و آموزش ببینند تا به هدف و نتیجه دلخواه در این کمیته‌ها برسند.»


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته