دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1398 - 20:10

خطر آموزش زودهنگام برای کودکان ورزشکار

آموزش زودهنگام به کودکان باعث می‌شود تا عمر ورزشی آن‌ها کوتاه شود.
کد خبر : 448946
Sporty-Kids-Injuries.jpg

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کودکان علاقه زیادی به این دارند که در دوران بلوغ تبدیل به ورزشکاری حرفه‌ای شوند اما اگر زمان ورود به ورزش زودتر از زمان معقول باشد، بدون تردید عواقب زیادی برای کودکان به‌همراه خواهد داشت.


بیشتر قهرمانان ورزشی دنیا اصول ورزش را پس از 10 سالگی آموخته‌اند چون یادگیری زودتر از این سن، احتمال آسیب‌های مختلفی را برای فرد ورزشکار به‌همراه دارد. بر اساس ملاحظات جسمانی، روانی و اجتماعی کودکانی که زودتر از 10 سالگی وارد ورزش حرفه‌ای شدند در بیشتر مواقع آسیب‌های جدی دیده‌اند. فشار بیش از حد بر ورزشکار نونهال می‌تواند عواقب جدی برای او ایجاد کند.


عمر ورزشکارانی که زودتر از سن 10 سالگی به ورزش حرفه‌ای روی آورده‌اند کوتاه‌تر از سایر ورزشکاران بوده است. مربیان استعداد یاب که آگاهی لازم نسبت به بدن‌سازی ندارند، تمریناتی برای کودکان در نظر می‌گیرند که آن‌ها را با خطرات جدی مواجه می‌کند. هیچ‌گاه نباید برای زودتر شکوفا شدن استعداد یک کودک او را مجبور به انجام تمریناتی کرد که عواقب بدی برای وی دارد. بارها دیده شده که در باشگاه‌های کوچک و محلی، نونهالی که استعداد خوبی دارد در مسابقات رزمی به مصاف کودکی می‌رود که از او بزرگ‌تر است و آسیب‌های شدید و جبران‌ناپذیری نصیب کودک کوچک‌تر می‌شود.


برای آنکه کودکان عمر ورزشی کوتاهی نداشته باشند باید به کودک آموزش‌پذیر تمرین متناسب با سن او داده شود تا خطر کمتری وی را تهدید کند. عوامل اصلی بدن‌سازی شامل قدرت، استقامت، سرعت، تکنیک و انعطاف‌پذیری در محدوده سنی مناسب انجام شود تا ورزشکار بهترین ظرفیت پتانسیلی را برای پذیرش هر تمرینی داشته باشد. عواملی چون قدرت و استقامت که به سن بیولوژیکی و جهش رشدی ارتباط مستقیمی دارد باید به‌درستی در دادن تمرینات لحاظ شود تا ورزشکاران بلوغ جسمانی و عاطفی مناسبی داشته باشند و بدون آسیب سن بلوغ را پشت سر بگذارند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته