دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1398 - 16:36
منتظری در جمع خبرنگاران:

شعب خاص برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی ایجاد شده است

دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه طبق تکلیف قانونی خود درباره شکایاتی که درباره روند انتخابات انجام می‌شود در سراسر کشور در داستانی‌ها و دادگاه‌ها شعبی خاص را پبش‌بینی کرده است.
کد خبر : 448934

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد منتظری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور و روند ثبت‌نام‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم و رفیعی که مجلس شورای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، مسئله انتخابات مجلس از مهمترین انتخابات‌هاست و امیدواریم ثبت‌نام‌کنندگانی که خود را در معرض رأی مردم قرار می‌دهند، اگر مجموعه شرایط را در خود نمی‌بیند برای اینکه کار انتخابات آسان‌تر شود، خودشان انصراف دهند تا شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت کارشان را با کیفیت بهتری انجام دهند.


وی ادامه داد: موضوع سلامت انتخابات از مهمترین مسائل است که امیدوارم خود ثبت‌نام‌کنندگان اهتمام لازم را داشته باشند تا نیازی نباشد که نیروهای مسئول ورود کنند.


دادستان کل کشور با بیان اینکه قوه قضائیه در انتخابات وظیفه‌ای دارد که آن وظیفه، مسئله‌ استعلام‌هاست، گفت: در دادستانی کل و در سراسر کشور ستادهای پاسخ به استعلامات ایجاد شده و همکاران ما در دادستانی کل نیز از روز اول ثبت‌نام‌ها انجام وظیفه می‌کنند. همچنین بعداز پنج روز پس از پایان ثبت‌نام‌ها وظیفه خود را درباره پاسخ‌ها به شورای نگهبان و هیئت‌های نظارتی اعلام می‌کنند.


منتظری ادامه داد: نقش مجلس در همه امور نقشی بی‌بدیل است و هرگاه مجلسی مقتدر، مستقل، توانمند و کارآمد باشد روال امور در کشور سهل و آسان خواهد بود.


وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه قوه قضائیه درخصوص روند رسیدگی به شکایات احتمالی در انتخابات گفت: قوه قضائیه طبق تکلیف قانونی خود درباره شکایاتی که درباره روند انتخابات انجام می‌شود در سراسر کشور در داستانی‌ها و دادگاه‌ها شعبی خاص را پبش‌بینی کرده تا به تخلفات انتخاباتی رسیدگی شود و مأمورانی که نظارت بر صحت انتخابات را برعهده دارند تخلف را منعکس کرده و ما در اولین فرصت و با شعب ویژه رسیدگی می‌کنیم. شورای نگهبان مرجع برخی شکایات مرجع است و قوه قضائیه هم وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته