دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهردار شیروان خبر داد؛

دبستان دخترانه سمای شیروان مجری طرح تفکیک زباله از مبدأ

شهردار شیروان با بیان اینکه دبستان دخترانه سمای این شهرستان مجری طرح تفکیک زباله از مبدأ شده است از جمع‌آوری روزانه 50 تُن زباله خبر داد.
کد خبر : 448885
photo_2019-12-07_12-51-38.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیروان، ظهر امروز افتتاحیه طرح تفکیک زباله از مبدأ در مدارس شیروان با مشارکت معاونت سما در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان برگزار شد.


دبستان دخترانه سما نخستین آموزشگاه در شهرستان شیروان بوده که طرح تفکیک زباله از مبدأ را سه سال متوالی با همت مربی بهداشت در آموزشگاه اجرا می‌کند و دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما به عنوان نماینده دانش‌آموزان شهر در این افتتاحیه شرکت کردند.


شهردار شیروان در این مراسم، آغاز این طرح را با عنوان جشن آغاز طرح تفکیک پسماند خشک در این شهرستان اعلام کرد و از جمع‌آوری روزانه 50 تُن زباله در شهر شیروان خبر داد.


شاهرخ شاهرخی عنوان کرد: «میانگین تولید زباله در سایر کشورها برای هر نفر 300 گرم در شبانه‌روز بوده، اما این میزان در شیروان 700 گرم است.»


مجتمع آموزشی سمای واحد شیروان با همت زهرا چکامی‌فر مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت شهرستان شیروان سه سال متوالی این طرح را اجرا کرده است.


روح‌الله عظیمی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری‌های خراسان‌شمالی نیز در این آیین با اشاره به اینکه هر تُن زباله حدود 400 کیلوگرم رطوبت و شیرآبه تولید می‌کند، تصریح کرد: «در استفاده بی‌رویه از پلاستیک و مواد آلاینده خلأهای قانونی در کشور وجود داشت که قوانین جدیدی توسط مجلس وضع شده و پس از اجرای آن، عوارض استفاده از موادآلاینده به شهرداری ها پرداخت خواهد شد.»


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته