دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1398 - 11:31
مدیرکل مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه مطرح کرد؛

برخورد قوه قضائیه با نامزدهای انتخاباتی که خارج از بازه زمانی قانونی تبلیغ کنند/ توجه ویژه برای مقابله با ورود پول‌های کثیف به انتخابات

مدیرکل مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه از برخورد قاطع دستگاه قضائی با ان دسته از نامزدهای انتخابات مجلس خبر داد که خارج از بازه زمانی قانونی اقدام به تبلیغات کنند.
کد خبر : 448809
10.jpg

سید علی‌اصغر رفاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اقدامات قوه قضائیه درخصوص برخورد با تخلفات انتخاباتی و جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخاباتی اظهار کرد: قوه قضائیه مانند دوره‌های گذشته طبق دستورالعملی که دارد با هر کاندیدایی که بخواهد به‌صورت غیرقانونی وارد عرصه تبلیغات انتخاباتی شود به‌شدت برخورد می‌کند و در این زمینه مردم نیز می‌توانند با در دست داشتن مستندات، گزارش تخلفات را به قوه قضائیه از طریق سامانه سجام اعلام کنند تا برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.


وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی فقط در بازه زمانی که مربوط به تبلیغات است می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند و تبلیغ انتخاباتی قبل از شروع زمان تبلیغات ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.


مدیرکل مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: در سامانه سجام دیده‌بان‌ها فعال هستند و از هموطنان درخواست داریم بعد از ثبت‌نام در این سامانه، گزارش‌های احتمالی تخلف نامزدهای انتخاباتی را در اختیار دستگاه قضائی قرار دهند و ما نیز با توجه به موارد واصله، به نهادهای مختلف تذکرات لازم را می‌دهیم. همچنین به دادستان‌ها نیز ابلاغ شده است تا توجه ویژه‌ای به بحث تخلفات انتخاباتی، تبلیغات خارج از عرف و ورود پول‌های کثیف به انتخابات داشته باشند.


رفاهی خاطرنشان کرد: اگر برخی از نامزدها از منابع نهادهایی که درحال حاضر در آنجا مشغول هستند بخواهند برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کنند، باید پاسخگو باشند و قوه قضائیه با این افراد نیز به‌طور قاطع و براساس قانون برخورد خواهد کرد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته