دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1398 - 11:07
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد:

دانشگاه به هدایت صحیح افکار جامعه کمک کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد گفت:‌ «از دانشگاه انتظار می‌رود که مسائل مختلف جامعه را به‌خوبی و درستی تجزیه‌ و تحلیل کرده و به تنویر و هدایت صحیح افکار جامعه کمک کند.»
کد خبر : 448801
637049294896945729_lg.jpg

 سیدعباس صارمی‌حصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نظرآباد به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با بیان دیدگاه عموم جامعه به دانشگاه و دانشگاهیان و وظیفه آنها اظهار کرد: «دانشگاه نماد فرهیختگی جامعه است و جامعه به چشم نیروی متفکر، خلاق و دارای قدرت تجزیه‌وتحلیل بالا به دانشجو و جامعه دانشگاهی نگاه می‌کند.»


وی با تشریح حوادث ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با استفاده از نوشته‌های شهید چمران گفت: «این روز بهانه‌ای است تا کمی جدی‌تر به دانشگاه، مسائل و وظایف آن پرداخته شود. به روایت شاهدان عینی، ۱۶ آذر یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ دانشگاه تهران بوده و نقطه عطفی برای پیشگام شدن دانشجویان در عرصه مقاومت ملی و ایستادن در برابر ظلم و استکبار است.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد با بیان بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب درباره علم و پژوهش اضافه کرد: «این بیانات هم گزارشی بود از وضعیت فعلی ما و هم وظایف دانشگاه و مراکز پژوهشی و مسیری که باید طی شود را مشخص کرده است.»


صارمی‌حصاری به برخی از خواسته‌های دانشگاهیان از مردم و مسئولان نظرآباد پرداخت و عنوان کرد: «خوشبختانه در این شهرستان سه دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی حضور و فعالیت دارند. سازمان فنی و حرفه‌ای هم از ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان برخوردار است. توصیه می‌کنیم مردم با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و فرصت را غنیمت بشمرند و از آنها در راستای افزایش سطح علم و اشتغال این شهرستان هم ازنظر کیفی و هم ازنظر کمی استفاده کنند.»


وی خطاب به مسئولان  بیان کرد: «یک درخواست و خواهش هم از مسئولان شهر به‌ویژه فرمانداری و ادارات زیرمجموعه آن دارم. در راستای رشد، پیشرفت و توسعه مراکز علمی این شهرستان هر آنچه می‌توانید انجام بدهید؛ چراکه این امر باعث فرهیختگی و پیشرفت بیشتر شهرستان خواهد شد. مثلاً ما در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد قصد داریم مرکز زبان تخصصی، مرکز سما، مرکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری را راه‌اندازی کنیم که همه این موارد در سایه حمایت‌های شما محقق خواهد شد.»


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته