دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 09:21
رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم‌صهیونیستی:

توافق هسته‌ای چالش‌های زیادی برای اسرائیل به بار می‌آورد

مقام رسمی امنیتی پیشین رژیم‌صهیونیستی گفت توافق هسته‌ای «چالش‌های زیادی برای اسرائیل به بار می‌آورد و برنامه ایران را فقط پنج سال به تعویق می‌اندازد.
کد خبر : 44871

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تارنمای «تایمز اسرائیل»، «آموس یادلین» که اکنون مدیر موسسه مطالعات امنیت‌ملی رژیم صهیونیستی است، طی یک سخنرانی در واشنگتن افزود: آمریکا و اسرائیل باید از این زمان برای همکاری و بهبود روابط استفاده کنند و جبهه‌ای مشترک در مقابل ایران ایجاد کنند.


ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) بیست و سوم تیر ماه در وین پایتخت اتریش پس از دو سال مذاکره به توافقی جامع دست یافتند که «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) نام دارد.


دیروز (هجدهم اکتبر/بیست‌وششم مهرماه) روز تصویب برجام بود.


به گفته یادلین، دولت اوباما توجه کافی به نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در مورد اقدام‌های غیرهسته‌ای ایران نشان نداد.


مدیر موسسه مطالعات امنیت‌ملی رژیم‌صهیونیستی تصریح کرد: برخی اعضای دولت اوباما، ایران را نه یک معضل بلکه یک راه‌حل در نظر می‌گیرند.


وی افزود: توافق بسیار مشکل‌سازی روی دست ما است؛ اما در مقابل کارهای زیادی نیز از دست ما برمی‌آید و وقت کافی نیز داریم.


یادلین گفت: یک نخست‌وزیر مسئولیت‌پذیر در چنین شرایطی به ملاقات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌رود و برنامه‌ای برای مقابله با ایران تنظیم می‌کند.


وی توضیح داد اسرائیل نیاز دارد با آمریکا در ارتباط باشد و ببیند آنها چطور می‌توانند «مشکل نارسایی بازرسی‌ها» و دیگر نارسایی‌های توافق را حل کنند.


رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد «اسرائیل و آمریکا کمیته‌های بازبینی تشکیل دهند که به طور منظم روند توافق را بررسی کند».


وی گفت ایرانیان خطر گزینه نظامی را احساس نمی‌کنند. از نظر آنان آمریکا قابلیت اقدام نظامی را دارد اما تمایل به اقدام ندارد و اسراییل تمایل به اقدام نظامی ندارد اما قابلیت اقدام دارد.


مدیر موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد اسرائیل با کشورهای منطقه وارد مذاکره شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب