دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1398 - 13:05
حناچی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

استشمام بوی بد در تهران هیچ ضرری برای شهروندان نداشت/ درآمد شهرداری کاهش یافته است

شهردار تهران گفت: در بوی بدی که ناشی از زباله‌ها استشمام شد هیچ گاز یا هر نوع چیز اضافی که برای سلامتی شهروندان مضر باشد، یافت نشد.
کد خبر : 448699
4252462_178.png

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با بیان این‌که شهرداری تهرالن تنها یکی از دستگاه‌های مسئول در زمینه کاهش آلودگی هوا است، اظهار کرد: ما می‌توانیم در چهار سال کاری کنیم که ذرات آلاینده ۵۵ درصد و گازهای آلاینده ۴۵ درصد کاهش یابد اما این کار جز با همکاری همه مردم و مسئولان کشور و توسعه حمل‌ونقل عمومی میسر نیست.


وی افزود: در روز جهانی معلولان ۴ دستگاه آسانسور در ۴ ایستگاه مترو نصب شد و تا پایان سال ۴۰ دستگاه دیگر نیز نصب خواهد شد تا معلولان راحت‌تر بتوانند از مترو استفاده کنند.


شهردار تهران با اشاره به این‌که برف پیش‌رس آبان ماه مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد، گفت: روز شنبه ۱۵ آبان‌ به رغم آمادگی که در سایر مناطق وجود داشت در مناطق ۱، ۲ و ۳ دچار مشکل شدیم و امکان استفاده از خودروهای مکانیزه نبود ولی تلاش شد تا این معضل حل شود.


وی در ارتباط با وضعیت متروی تهران نیز اذعان کرد: مترو تهران برای جابجایی ۷ میلیون مسافر در روز برنامه‌ریزی شده است در حالی‌که این رقم در حال حاضر ۲ میلیون‌نفر در روز است. ما برای این‌که به رقم مورد نظر برسیم به ۲ هزار واگن قطار نیازمندیم که در شهرداری پیگیر تأمین آن است.


حناچی تصریح کرد: به طور متوسط تا آخر سال هر ماه یک ایستگاه مترو را افتتاح می‌کنیم و همزمان با افتتاح ایستگاه مولوی در آذر امسال، ۸ واگن قطار به شبکه مترو اضافه خواهد شد که هر رام قطار حدود ۷ میلیون یورو هزینه دارد.


شهردار تهران با اشاره به این مطلب که در تلاش هستیم تا واگن‌سازی را بومی کنیم، گفت: الان حدود ۳۰درصد واگن‌های تهران سهم تولید داخل است و تلاش می‌کنیم که این سهم افزایش پیدا کند.


وی ادامه داد: برای اولین بار سرفاصله قطارها در خطوط 1، 2، و 4 به ۳.۵ دقیقه و در خط ۳ نیز به ۷ دقیقه کاهش پیدا کرده است و این کاهش سرفاصله حرکت قطارها تا یک ماه آینده در خط 6 هم از 15 به 10 دقیقه کاسته خواهد شد.


شهردار تهران با عنوان این مطلب که چیزی در حدود ۳۵هزار تُن نخاله ساختمانی جمع‌آوری کرده‌ایم، گفت: به مقدار ۶ تن تولید مصالح از نخاله داریم. همچنین ۳مگاوات برق از زباله‌های حمل شده آرادکوه در حال تولید است.


وی افزود: طرحی که برای کاهش پسماند تعقیب می‌کنیم، «کاپ» نام دارد. سال گذشته حدود ۷ هزار تُن پسماند زباله داشتیم که امسال به ۶ هزار تُن کاهش پیدا کرده است.


حناچی با اشاره به این‌که چندی پیش در مناطق ۲، ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳ بوی بد زباله استشمام شد، اظهار کرد: همکاران ما در شهرداری تمام گزارش‌ها را به سازمان مدیریت بحران ارسال کردند. گاز یا هر نوع چیز اضافی در این بوی نامطبوع که برای سلامتی شهروندان مضر باشد، یافت نشد.


وی تاکید کرد: شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم، میزان ساخت‌وسازها در کشور کاهش پیدا کرده و درآمد شهرداری هم کاهش یافته است. به رغم این وضعیت سخت همکاران ما تلاش می‌کنند شرایط راحت‌تری برای مردم فراهم کنند و از فرصت خدمت به مردم بهره ببریم. امیدوارم با ایجاد تحول و تغییر رویکرد بتوانیم این مأموریت عظیم را به سرانجام برسانیم.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته