دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 17:02

امام جمعه مرودشت: بهترین جایگاه برای کسب اندیشه‌های متعالی نمایشگاه کربلا است

امام جمعه شهرستان مرودشت در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد مرودشت گفت: بهترین جایگاه برای کسب اندیشه‌های متعالی همین نمایشگاه و دستاوردهای کربلا است.
کد خبر : 44863

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در نشست قرآنی با موضوع نفس مطمئنه که به همت دفتر فرهنگ و کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در سالن حافظ این واحد دانشگاهی برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم به تمامی شیعیان دنیا و دانشجویان اظهار کرد: نفس مطمئنه در سایه انجام اعمال انسانی و الهی در اوج آرامش قرار می‌گیرد و مهمترین نفس درونی انسان‌ها نفس ناطقه است که مدیریت انسان را بر عهده داشته و به نوعی تدبیر انسان و فکر و اندیشه آن را بر عهده دارد و همان قلب و روح و عقل آدم‌ها استو


وی ادامه داد: در مسیر الهی در بحث وحدت و آنچه از تعالیم الهی وجود دارد وحدت حقیقی انسان‌ها مطرح است و در واقع کسی که نفس و روح حقیقی خود را بطور کامل و صحیح بشناسد قدرت خداوند در او بیدار خواهد شد. زیرا روحی که برگرفته از روح الهی باشد همواره بیدار بوده و نفس عماره نیز بر او غلبه نخواهد کرد.


احمدی بهترین جایگاه مناسب برای کسب اندیشه‌های متعالی را وجود همین نمایشگاه و دستاوردهای حسین ابن علی (ع) از واقعه کربلا عنوان کرد و امام حسین را به عنوان بارزترین شخصیت نفس مطمئنه دانست، زیرا منطق امام حسین همواره آغشته با منطق عشق و منطق اسلام بوده است.


وی افزود: بهترین علم برای شما دانشجویان علمی خواهد بود که همراه با تقوا باشد و در مسیر نفس ناطقه و مطمئنه خود نماز و ذکر خداوند و رعایت حلال و حرام را در کارهای خود سر لوحه داشته باشید.


این مراسم با اجرای مداحی یکی از مداحان اهل بیت پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته