دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

ماجرای جنجالی بیلبوردهای مبلغ جوانگرایی/ دستی که پوسترهای خانه طراحان را پایین می‌آورد از آستین چه کسی خارج می‌شود؟

ظاهراً شهرداری تهران که دست از پل و تونل سازی برداشته، تمام تمرکزش را روی تابلوها گذاشته است، روزی به‌صورت ایجابی نام‌گذاری می‌کند و روزی به‌صورت سلبی عبارت شهید حذف می‌کند و حالا هم پوستر جوانگرایی پایین می‌کشد.
کد خبر : 448608
با جوانان کارها دشوار نیست2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شهرداری تهران که چندی پیش اعلام کرده بود دیگر کار عمرانی نمی‌کند و تلویحاً تهران را نیازمند ساخت و ساز نمی‌داند، ظاهراً تمام تمرکز خود را در عصر «پساقالیباف» روی تابلوها و بیلبوردها گذاشته است. اقداماتی که در روزهای نخست بیشتر ایجابی بود و با نام‌گذاری خیابان‌ها همراه می‌شد و حالا مدتی است جای خود را به کارهای سلبی داده و به حذف عبارت شهید و جمع آوری بیلبورد معطوف می‌شود.


تونل سازی


این بار اما ماجرا از آنجا شروع شد که خانه طراحان انقلاب اسلامی در ادامه فعالیت‌های به یاد ماندنی خود مثل دیوارنگاره‌های میدان ولیعصر، اقدام به انتشار پوسترهایی کرد که محوریت آن موضوع جوان گرایی و اعتماد به جوانان بود. اما به یک‌باره این پوسترها که به حالت بیلبورد در نقاط مختلف تهران نسب شده بود از سوی شهردای تهران جمع آوری شد، آن‌هم با بهانه انتخاباتی بودن آن.


با جوانان کارها دشوار نیست


این خبر را روز گذشته صفحه رسمی خانه طراحان انقلاب اسلامی در اینستاگرام منتشر کرد و در این خصوص نوشت، «مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری دلیل حذف این آثار را شائبه سیاسی بودن شعار «با جوانان کارها دشوار نیست» دانسته و اذعان دارند این شعار تبلیغ حضور جوانان برای ثبت نام در انتخابات مجلس است!»



انتشار این خبر از سوی خانه طراحان اما پاسخ تند و البته شب هنگام غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران را در پی داشت. آقای مشاور که خیلی فوری و بدون فوت وقت به میدان آمده بود، در توئیت خود که ساعت 11 شب منتشر شده بود، خطاب به خانه طراحان انقلاب اسلامی که از زیرمجموعه‌های سازمان اوج است، نوشت: «‌بدون هماهنگی عده‌ای شبانه بر بیلبوردهایی که در اختیار پیامهای دیگران است؛ تبلیغات خود را اکران می‌کنند. حقوق سایرین را پایمال و بعد هم به‌جای تعذر با فرار رو به جلو، در فجازی به‌دروغ پای #انتخابات را وسط می‌کشند. #شهرداری حافظ حقوق شهروندان است. رفقا، با مال غیر، اطعام و نذر باطل است.» و این‌گونه تلاش کرد علت جمع آوری پوسترها را تخلف سازمان اوج بیان کند و با اتهام تابلو دزدی ماجرای انتخاباتی بودن را تکذیب کند.



حالا وقتش رسیده بود تا سازمان اوج وارد قضیه شود و پاسخ دهد که آیا نصب پوسترها روی بیلبوردها با هماهنگی بوده و یا مطابق صحبت مشاور شهردار تهران یک اقدام غیر اخلاقی بوده است؟ محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری و رسانه‌ای اوج در پاسخ به این اظهارات با اعلام اینکه آماده است مستندات خود در این زمینه را منتشر کند، نوشت: «‌اگر مایلید حضوراً مستندات واتساپی مدیر ارشد شهرداری را تقدیم کنیم، که صریحاً همین‌ها را می‌گوید! و البته بارها تأکید می‌کند که "دارند از#بیرون به ما #فشار می‌آورند!" همیشه با هماهنگی سازمان زیباسازی عمل کرده‌ایم. سخن از پایمالی حق، فرار رو به جلوست!».



اما این اولین باری نیست که ماجرای فشار از بیرون برای جمع آوری بیلبوردهای شهر تهران شنیده می شود و قبلاً نیز ماجرای بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» و «شمر زمانه‌ات را بشناس» نیز جنجالی شده بود. در حالی‌که محتوای تمامی این تابلو برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.


جا دارد حالا که برای چندمین بار طرح‌های خانه طراحان انقلاب اسلامی مورد هجمه قرار می‌گیرد، یک‌بار برای همیشه بررسی شود آن دستی که برای دیده نشدن و پایین کشیدن این چنین طرح‌هایی به شهرداری تهران فشار می‌آرود، از آستین چه کسی بیرون می‌آید و کیست که اصرار دارد این‌گونه روشن گری‌ها از دل شهر رخت بر بندد.


انتهای پیام/4139/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب