دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 15:23

ادامه نشست کارشناسی/ انتشار بیانیه سه‌جانبه ایران، چین و آمریکا برای بازطراحی اراک در دستور کار امروز

نشست‌های کارشناسی در وین با پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان ادامه دارد.
کد خبر : 44834

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا، با پایان نشست کمیسیون مشترک در وین با حضور معاونان وزیر امور خارجه کشورمان، مذاکرات کارشناسی بین ایران و کشورهای 1+5 ادامه دارد.


حمید بعیدی‌نژاد،رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده کشورمان در این مذاکرات کارشناسی که از ساعت 3 بعد از ظهر به وقت وین آغاز خواهد شد، حضور دارد.


سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیش از آغاز این نشست اعلام کرده بود که در نشست کمیسیون مشترک آخرین تحولات در خصوص گام‌های بعدی مرور و تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد.به خصوص در رابطه با اسنادی که باید درباره اراک و موارد دیگر آماده شود ان‌شاء‌الله سعی می‌کنیم خودمان را برای اجرای تعهدات هر دو طرف به‌روز و آماده کنیم.


در این باره یک مقام آمریکایی نیز روز گذشته با اشاره به اینکه نشست کمیسون مشترک احتمالا یک روزه خواهد بود اعلام کرده است: در وین در خصوص گام‌های مقدماتی و اولیه حرف خواهیم زد و همچنین در خصوص انتظارهایی که از این کارگروه‌های ریزتر داریم.


او ادامه داده است :علاوه بر بیانیه‌ای که از سوی ایران و دیگر اعضای حاضر در مذاکرات برای ورود به روز قبول توافق صادر شده است، یکی از گام‌های اولیه که امروز در جریان برگزاری کمیسیون مشترک برداشته خواهد شد این است که ایران، چین و ـمریکا باید در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کنند که در قالب کاری سه جانبه اقدام به بازطراحی رآکتور اراک خواهند کرد. در نتیجه این همکاری رآکتور آب‌سنگین اراک به گونه‌ای بازطراحی می‌شود که پلوتونیوم را که یکی از راه‌های ساده دسترسی به بمب اتم است تولید نکند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته