دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1398 - 08:48

پیام کتبی روحانی تقدیم نخست‌وزیر ژاپن شد

معاون‌ سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار نخست‌وزیر ژاپن پیام کتبی رئیس‌جمهور کشورمان را تقدیم وی کرد.
کد خبر : 448296
n-abeiran-a-20190711.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، سیدعباس عراقچی، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کشورمان شب گذشته (سه‌شنبه) در توکیو با شینزو آبه دیدار و پیام کتبی حسن روحانی را به وی تقدیم کرد.


وی با ابلاغ سلام روحانی و تقدیم پیام رئیس‌جمهور کشورمان، مواضع تهران را در زمینه برجام تشریح و اعلام کرد که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل توافق هسته‌ای بازگردد.


معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره طرح صلح هرمز که از سوی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شده است، گفت: ایران با هدف حفظ امنیت، صلح و  ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز همه کشورهایی را که از تحولات منطقه متأثر می‌شوند به حمایت از ائتلاف امید یعنی «ابتکار صلح هرمز» دعوت می‌کند.


عراقچی از سفر آبه به ایران به‌عنوان یک نقطه‌عطف در روابط دو کشور یاد کرد و گفت: در این زمینه با توجه به نقش منحصر به‌ فردی که ژاپن دارد، ما آماده همکاری و رایزنی‌های بیشتر با توکیو هستیم.


نخست‌وزیر ژاپن دراین‌دیدار با تشکر از پیام روحانی درباره سفر خود به تهران گفت: از دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور ایران خرسندم و توکیو از استمرار مشورت‌های سیاسی میان دو کشور استقبال می‌کند.


انتهای پیام/4106/4033/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته