دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 16:18
امیرتیموری تاکید کرد

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد مراکز رشد

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با محور قراردادن مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان جهش بزرگی را به سوی یک دانشگاه کارآفرین انجام داده که این موضوع در این دو سال به وضوح مشهود است.
کد خبر : 44827

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علیرضا امیر تیموری در جمع خبرنگاران در رشت، حرکت منسجم تجمیع امکانات و تجهیزات آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور را به عنوان یکی از طرح‌های موفق در دو سال اخیر دانست و گفت: نیاز به بازنگری در امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌های واحدهای دانشگاهی کشور شدیدا احساس می‌شد که خوشبختانه با استقرار تیم جدید مدیریتی و نگاه ویژه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وجود ظرفیت های بسیار ارزشمند علمی در این دانشگاه، ساماندهی تجهیزات و ایجاد سامانه ساها بسیار دقیق و هوشمندانه صورت گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان این که دانشگاه‌های دنیا از بدو تأسیس در چهار نسل طبقه بندی خواهند شد، اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل اول آموزشی و در نسل دوم پژوهشی بودند که در نسل سوم به مراکز خلاق و نوآور تبدیل شدند و امروزه شاهد آن هستیم که دانشگاه‌های موفق در نسل چهارم باید کارآفرین باشند. متأسفانه در کشور ما دانشگاه ها جایی بین نسل دوم و سوم گیر کردند.


تلاش مجموعه مدیریت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت ایجاد درآمد پایدار به غیر از شهریه دانشجویی است و در این راستا اقتصاد دانش بنیان ، استفاده بهینه از ظرفیت های آزمایشگاه‌های موجود در دستور کار جدی قرار گرفت

این استاد دانشگاه افزود: این که دانشگاه هایی نظیر MIT و استنفورد دارای پانزده اقتصاد برتر دنیا هستند ولی دانشگاه های کشور ما علیرغم داشتن تولیدات کمی بالا در این عرصه توفیقاتی نداشتند، نشان از وجود یک نقص جدی در سیستم آموزش عالی کشور دارد.


دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: گسست موجود میان صنعت و دانشگاه جز با تقویت شرکت های دانش‌بنیان و ایجاد مراکز رشد دانشگاهی رفع نخواهد بود که این مهم با هوشمندی دکتر میرزاده با محور قرار دادن مراکز رشد دانشگاهی و تأسیس شرکت های دانش‌بنیان، جزء اولویت های اول دانشگاه آزاد اسلامی بوده و خواهد بود.


وی ادامه داد: به لطف پروردگار و با درایت ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت های همه جانبه آیت الله هاشمی رفسنجانی، دانشگاه آزاد اسلامی جهش بزرگی را به سوی یک دانشگاه کارآفرین داشته که ثمرات این تلاشها در آینده نه چندان دور به بار خواهد نشست.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: تلاش مجموعه مدیریت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت ایجاد درآمد پایدار به غیر از شهریه دانشجویی است و در این راستا اقتصاد دانش بنیان ، استفاده بهینه از ظرفیت های آزمایشگاه‌های موجود در دستور کار جدی قرار گرفت.


امیرتیموری اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی را در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در بعد فرهنگ، دانشگاه رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته دارد و در دستور کار قرار دادن موضوعاتی از قبیل طرح های فرهنگی ماندگار، تجلیل از مفاخر و ... از جمله مواردی است که می توان از آنها نام برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته