دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نصیرزاده در گفتگو با آنا؛

بسیج علمی، منشأ تحولات دفاعی و سازندگی‌های کشور است

فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج در اعتلای علمی کشور نقش کم‌نظیری داشته و همان‌طور که می‌دانیم در دوران دفاع مقدس نیز این عالمان دانشگاهی و بسیج علمی کشور بود که منشأ تحولات دفاعی و سازندگی‌ها تلقی می‌شد و این راه هنوز هم تداوم دارد.
کد خبر : 447896
photo_2019-02-04_13-53-36.jpg

حسین نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج، گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بسیج را مختص یک صنف خاص نداسته و همه اقشار را در راستای دفاع و پرورش آرمان‌های انقلاب سهیم دانستند.


وی افزود: بسیج در اعتلای علمی کشور نقش کم‌نظیری داشته و همان‌طور که می‌دانیم در دوران دفاع مقدس نیز این عالمان دانشگاهی و بسیج علمی کشور بود که منشأ تحولات دفاعی و سازندگی‌ها تلقی می‌شد و این راه هنوز هم تداوم دارد. امروز  اثربخشی بسیج علمی کشور در دستاوردهای حوزه‌های هسته‌ای، دانش‌های بنیادی، پیشرفت‌های پزشکی بیش از پیش پیداست.


فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تفکر امروز دانشگاهی کشور برگرفته از اندیشه‌های بسیجی است که در تحولات چندسال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توان این تحولات را مشاهده کرد.


نصیرزاده با بیان اینکه بسیج یک نوع تفکر در همه حوزه‌ها است، بیان کرد: بسیج روزی در عرصه دفاع، روز دیگر برای سازندگی و امروز در راستای بالندگی و مرجعیت علمی کشور گام برمی‌دارد. تفکر بسیجی، تفکر خدمت به مردم و ایثار است که باید قدر این فرصت و موهبت را دانست.


وی ادامه داد: اکنون بسیج در همه زمینه‌های خدمت به ملت پیشتاز است و امروز در هر جای نظام اسلامی گام برداریم شاهد اقدامات مثبت بسیج هستیم. مجموعه بسیج دانشگاهی و علمی نیز در موقعیت تاریخی و حساس کشور همچنان در راه بالندگی علمی حرکت خواهد کرد.


فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج امروز به یک الگوی جهانی تبدیل شده و هر نظامی برای خدمت به ملت به این نوع تفکر نیازمند است.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین نصیرزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته