دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1398 - 09:32

برگزاری نشست مشورتی ایران و چین درباره برجام

نشست مشورتی مشترک ایران و چین درباره برجام با حضور معاونان وزیران امور خارجه دو کشور در محل وزارت امور خارجه چین در پکن برگزار شد.
کد خبر : 447648
157516905058171100.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دفتر معاون سیاسی وزارت امور خارجه، عباس عراقچی و «ما جائو شی»، معاون وزیر امور خارجه چین در نشست مشورتی مشترک ایران و چین آخرین تحولات برجام را بررسی کردند.


جائو شی از ایران به عنوان یک شریک راهبردی یاد کرد و گفت: چین تمایل دارد همکاری‌های خود را با ایران در امور منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله امور مورد علاقه دو طرف مانند برجام با هدف افزایش صلح و امنیت در جهان و منطقه، توسعه و تقویت کند.


عراقچی نیز از تهران و پکن به عنوان دو شریک راهبردی نام برد و از اینکه فرصتی برای مشورت با دوستان چینی درباره موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شده است، اظهار خرسندی کرد.


در این نشست همچنین درباره نشست کمیسیون مشترک برجام که هفته آینده در سطح معاونان وزیر در وین برگزار می‌شود گفتگو شد و در کمیسیون مشترک برجام آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام از سوی همه طرف‌ها بررسی می‌شود.


معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به دعوت همتای چینی و با هدف ادامه مشورت‌های سیاسی میان دو کشور درباره برجام وارد پکن شد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته