دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 11:51

وزیر امورخارجه عراق: بغداد کمک‌هایی از ایران و چین دریافت کرده است

وزیر امورخارجه عراق با بیان اینکه ایران و چین به بغداد کمک‌های مالی و نظامی کرده‌اند گفت که ائتلاف بین‌المللی مانعی برای حضور کشورهای دیگر برای همکاری در مبارزه با تروریسم نمی‌بیند.
کد خبر : 44756

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از آناتولی، «ابراهیم جعفری» وزیر امورخارجه عراق روز گذشته (یکشنبه) با بیان اینکه ائتلاف چهارگانه‌ای میان ایران، روسیه، سوریه و عراق برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تشکیل شده است، گفت: ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا مانع حضور دیگر کشورها در این عرصه نمی‌شود.


«جعفری» در حاشیه دیدار با با سفیران برخی کشورهای عربی در بغداد افزود: عراق در زمینه مقابله با داعش کمک‌هایی به‌وسیله ایران و چنین که عضو ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش نیستند، دریافت می‌کند.


وی تاکید کرد: ما جانب گفت‌وگو را در پیش گرفته‌ایم و نمی‌خواهیم آنچه در عراق رخ می‌دهد موجب بروز تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور و یا برخی درگیری‌های میدانی شود. موضع‌ عراق نسبت به حوادث منطقه، دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها، التزام به گفت‌وگو و راه‌حل‌های سیاسی و پرهیز از افزایش تنش در منطقه است.


وزیر امورخارجه عراق گفت: نیروهای مسلح عراق، داوطلبان مردمی، پیشمرگ‌ها و عشایر عراق با تروریست‌های داعش در نبرد هستند و تاکنون به پیروزی‌های متعددی دست یافته‌اند و با حملات متعدد نیروهای عراقی این گروه تروریستی از بخش‌های بزرگی از مناطق تحت تصرف خود، مجبور به عقب‌نشینی شد.


«جعفری» با هشدار درباره اینکه همه کشورها در معرض تهدید گروه‌های تروریستی فرار دارند و هیچ استثنایی وجود ندارد، رسیدگی به موضوع تروریسم ‌به‌وسیله خشکاندن منابع مالی تروریست‌ها، جرم تلقی کردن افکار تکفیری، ممنوعیت سخنرانی‌های تحریک‌آمیز و نیز در پیش گرفتن ارزش‌های صلح و آشتی و هم‌زیستی، گسترش امنیت و فعالیت‌های نظامی در مناطقی را که هدف تروریسم قرار گرفته‌اند، خواستار شد و اعضای ائتلاف مبارزه علیه داعش را به حمایت بیشتر از عراق که در خط مقدم نبرد با گروه تروریستی داعش است، تشویق کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته