دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1398 - 12:41

چرا قانون حمایت از محیط‌بانان شامل حال محیط‌بان کرمانی نشد؟

پس از حدود 10 سال از قتل یک شکارچی به دست محیط‌بان کرمانی، قاضی پرونده این اقدام را قتل عمدی تشخیص داد و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای جلب رضایت خانواده مقتول صبح پنج شنبه هفتم آذرماه این محیط‌بان اعدام شد.
کد خبر : 447517
78279_619.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، چندی پیش  لایحه حمایت بیمه‌ای و قضائی از محیط‌بانان به تصویب مجلس رسید، موضوعی که تلاشی در راستای رفع سختی کار این اقشار زحمت‌کش بود.


با اجرایی شدن این قانون، یگان‌های حفاظت دستگاه‌هایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی مشمول قانون به‌کارگیری سلاح در انجام مأموریت‌های خود می‌شوند و دادگاه‌ها و دادسراها نیز مکلف به بررسی پرونده محیط‌‌بانان و جنگل‌بان‌ها خارج از نوبت هستند همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند برحسب قانون و در صورت بروز حوادث آنها را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهند.


پنج‌شنبه گذشته خبر اعدام علی افضلی محیط‌بان کرمانی به اتهام قتل یک شکارچی، حرف و حدیث‌هایی در ارتباط با عدم حمایت قانونی از این محیط‌بان را مطرح کرد.


اظهاراتی که در ارتباط با این اقدام مطرح شد مؤید این است که این محیط‌بان در زمان درگیری با شکارچی مقتول در حدود 10 سال پیش در ایام مأموریت نبوده و حکم بازرسی اموال هم نداشته و یکی از اتهاماتی که به این محیط‌بان وارد شده این است که این اقدام به قتل با خصومت شخصی صورت پذیرفته است.


جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در ارتباط با این موضوع ضمن تأیید خبر اعدام این محیط‌‌بان عنوان کرد که 10 سال گذشته یک محیط‌بان کرمانی مقابل منزل یک شکارچی با وی درگیر و او را به قتل رساند.


فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به این مطلب که پس از تشخیص قاضی پرونده مبنی بر عمدی بودن قتل  تلاش‌های زیادی برای جلب رضایت از سوی مدیرکل محیط زیست استان کرمان و دیگر محیط‌بانان انجام شده گفت گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته رضایت خانواده مقتول حاصل نشده و این محیط‌بان صبح روز پنج‌شنبه هفتم آذر ماه پس از 10 سال قصاص شد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته