دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تازه های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب «پرستاری بحران» به بازار نشر رسید

کتاب «پرستاری بحران» از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد منتشر شد.
کد خبر : 447463
ketab2.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرکرد، مریم خدیبی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، زهره کریمیان کاکلکی دانشجوی دکتری آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و فاطمه علی‌ اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به‌صورت گروهی و با همکاری یکدیگر کتاب پرستاری بحران را تألیف کردند.


به گفته مؤلفان، تاریخ زندگی بشر همواره بسیاری از سوانح طبیعی مانند زلزله، سیل، گردباد، فوران آتشفشان، بیوتروریسم و ... را ثبت کرده و آمارها نشان می‎دهد که تنها در چند دهه اخیر بحران‌های طبیعی زندگی بسیاری از افراد را نابود کرده است و تعداد بی‌شماری نیز از عواقب آن متأثر شده‎اند.


اسناد تاریخی نشان می‌‏دهد که بحران‌‏ها زندگی انسان‎ها و جوامع را برای قرن‏‌ها در هم شکسته است، هرچند توصیف مفصل بسیاری از بحران‌‏ها ناقص و ضعیف است؛ اما اکثر بحران‎ها به‌دلیل ابعاد وسیع، خسارات جانی و مالی گسترده آنها به‌‌طور نسبی شناخته شده‎اند.


محققان رشته پرستاری می‌گویند با توجه به اینکه هر منطقه بحران خاص خود را دارد؛ بنابراین همه کارکنان پیراپزشکی و به‌ویژه حرفه پرستاری باید آگاهی و توانایی آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی را داشته باشند.


محتوای کتاب حاضر شامل آشنایی با مطالعات بحران و اپیدمیولوژی، رهبری و مدیریت در بحران، جمعیت‎های خاص در بحران شامل کودک و زن باردار، افراد سالمند و ناتوان، رابطه فرهنگ و بحران، روان‌شناسی بحران، اخلاق و قانون، ارتباط در بحران و بیوتروریسم است.


کتاب «پرستاری بحران» در تیراژ 2 هزار نسخه چاپ و روانه بازار شده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته