دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1398 - 09:37
در واکنش به انتقادها؛

دفاع واعظی از روحانی/ رئیس‌جمهور در ماجرای بنزین از خودش سلب مسئولیت نمی‌کند

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به‌ انتقادها از صحبت‌های روحانی درباره عدم اطلاع از زمان افزایش قیمت بنزین گفت: رئیس‌جمهور از خودش در این موضوع سلب مسئولیت نمی‌کند.
کد خبر : 447451
651184_290.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمود واعظی در رابطه با انتقادهای صورت گرفته به سخنان حسن روحانی درباره سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در صفحه مجازی خودش نوشت: «در روزهای گذشته از اظهارات روحانی برداشت‌های نادرستی صورت گرفت».


به‌گفته رئیس دفتر رئیس‌جمهور همواره روحانی با حساسیت مسائل و دغدغه‌های مربوط به بنزین را دنبال کرده است.


او اضافه کرد: «اظهارات روحانی به معنای سلب مسئولیت از خود نبوده و نیست؛ منظور رئیس جمهوری به هیچ وجه سلب اختیار و مسئولیت از خود در قضیه اصلاح بنزین نبوده است؛ بلکه به تفویض اختیار به شورای امنیت کشور است».


واعظی همچنین با اشاره به اینکه روز بعد از آغاز ناآرامی‌ها، رئیس‌جمهور با نگرانی و حساسیت بسیار بالا مسائل را زیر نظر داشت، خاطرنشان کرد:‌ «روحانی در تمام ۷۲ ساعتی که اغتشاشات ادامه داشت با مسئولان ذی‌ربط در ارتباط بود».


حسن روحانی، رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی درباره سهمیه‌بندی بنزین گفته بود: من این طرح را از حدود یک ماه تا ۴۰ روز پیش به طول کامل به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم.


وی تصریح کرد: شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد، من خودم هم اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم که اجرای این طرح این هفته است یا هفته آینده؛ چرا که به شورای امنیت کشور گفته بودم که زمان آن را به من هم حتی نگویید، چرا که به آن‌ها گفته بودم در صداوسیما کارهای تبلیغاتی اجرای این طرح را انجام دهید و هر شبی که مناسب بود آن را اجرایی کند.


روحانی گفت: من هم مثل همه مردم ایران مطلع شدم که صبح جمعه قیمت بنزین تغییر کرده است چرا که من هم این طرح را به شورای امنیت واگذار کرده بودم و به آن‌ها گفته بودم که زمانش را به من نگویید چرا که این مصوبه در جلسه سران قوا مصوب شده است.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته