دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرلشکر سلامی در دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی:

چشم‌انداز آینده انقلاب اسلامی برای نظام سلطه نگران کننده‌تر شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چشم‌انداز ترسیم شده از آینده انقلاب اسلامی برای نظام سلطه و استکبار جهانی، بسیار نگران کننده‌تر شده است.
کد خبر : 447232
d993ab749ee01f3522f710236c0c84e9_XL.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در دیدار روز گذشته هزاران نفر از بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی از روند اقدامات تحولی بسیج  پرداخت و گفت: چشم‌انداز ترسیم شده از آینده انقلاب اسلامی در گام دوم نسبت به گذشته، برای نظام سلطه و استکبار جهانی، بسیار نگران کننده‌تر شده است.


وی افزود: هیچ آینده‌ای برای بازگشت آنها به گذشته قابل تصور نیست و این اعجازی است که موجب اعجاب همگان شده است که چگونه انقلاب اسلامی بر خلاف تمام انقلاب‌های پیشین جهان، که با مرور زمان دچار استهلاک، میرایی، تحلیل و ذوب شدن در نظم موجود شدند، متفاوت شدهه و بلکه برعکس به حیات رو به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و در گذر زمان به مثابه شجره طیبه‌ای قد کشیده است که ریشه‌های آن در عمق ایمان و احساس مردم است.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اهم اهداف کلان نظام سلطه آن است که اجازه ندهد، منظومه فکری، اعتقادی و اسلامی ما به مدل مجسم، عینی و جهان پسند برای سایر کشورها تبدیل شود.از این رو امروز سرزمین ذهن‌ها و دل‌ها محیط اصلی پیکار را شکل می‌دهد.


 سرلشکر سلامی اضافه کرد: استکبار جهانی از طریق معاندین داخلی، منافقین خبیث و شبه روشنفکر‌های راحت طلب و ریاکار، این بدیل‌های نازل و ارتجاعی میرزا ملکم خان‌ها، میرزا فتحعلی آخوندزاده‌ها، حاج سیاح‌ها و سایر بد عاقبت‌های خود باخته و غرب‌زده داخلی تلاش کردند حرکات و جریان‌های مختلف از جمله آشوب تیرماه ۷۸، فتنه ۸۸، اغتشاشات دی ۹۶ و غائله اخیر را تقویت و فعال کنند.
 وی اضافه کرد: جریان‌های مزبور در واقع برداشت محصول بذرپاشی شده دنیای استکبار در ابعاد فکری، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی برای چرخش از تهاجم سخت به تهاجم نرم بود.


فرمانده کل سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی شبهه افکنی‌ها، القای تردیدها، مفهوم سازی‌ها، تأکید بر جدایی دین از سیاست، القای ناکارآمدی دینی در مدیریت جامعه، تعارض بین منافع ملی و آرمان‌های انقلابی، طرح گفتگوی تمدن‌ها که مدل نظری برای ادغام نظام فکری حاکم بر جامعه در سیستم جهانی سازی بود. همه و همه مفاهیم نبرد جدیدی بودند که در شعله‌ فروزان انقلاب اسلامی و ولایتمداری مردم بزرگوارمان باطل شد.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه در این فضا بسیج قلب نبرد نرم را شکل می‌دهد، گفت: در این نبرد، بسیج به عنوان فرمول غلبه، محتاج اقدامات جدیدی است که بتواند بر اساس شور و شعور انقلابی توزیع شده در سطح کل جامعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را از حالت سلسله مراتبی محض خارج و یک سازماندهی دارای جوشش جهادی اما دارای چارچوب، معیار و منطق ولایت و انقلاب را حاکم کند.
وی اضافه کرد: موفقیت حرکت‌های جهادی، فرهنگی و اجتماعی بسیج، معطوف به سازماندهی نوین، اعتلا بخش و جذاب مردمی در متن جامعه است. اگر در این کار فرهنگی و اجتماعی که ما می کنیم، نشاط انقلابی مردم را فراگرفت، امید به آینده نظام در مردم موج افشانی نمود، ظالمین ترسیدند، مفسدین به لرزه افتادند، رفتارها و ساختارهای کند کننده پیشرفت انقلاب اسلامی تغییر کردند، آنگاه کار ما در راستای پیشرفت و اقامه ی مراحل فرآیندی انقلاب اسلامی موفق خواهد بود.
سرلشکر سلامی حامل‌های چهارگانه رسالت بسیج را اینگونه عنوان کرد: پیشگامی و پرچم‌داری در شکوفاسازی استعدادهای نسل جوان در عرصه‌های دفاع، امنیت، علم، فناوری، هنر، ورزش، فضای مجازی، امداد، خدمات و رسانه با هدف پیشبرد انقلاب اسلامی و گذار از مراحل تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب.


فرمانده کل سپاه بیرق‌داری ترمیم و حل آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با اولویت بیکاری، فقر، طلاق و مواد مخدر توسط بسیج را جزو رسالت چهارگانه بسیج عنوان کرد و گفت: تحکیم دائمی و مستمر روح مقاومت اسلامی در کالبد جامعه و جهان اسلام، ساختن امت نمونه برای تمام بشریت، امت امت‌ساز با مختصات مردم سالاری دینی و استقرار معنویت در جامعه و همچنین پیشرفته‌سازی روش‌های بسیج در به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و تنوع بخشی در جذب آحاد جامعه خصوصاً جوانان و خصوصاً جوانان و نخبگان در پیکره بسیج ،راز موفقیت و غلبه بسیج، نقش آفرینی موثر، به هنگام و فراگیر متناسب با هرم مخاطبین در کشور از جمله رسالت‌های بسیج مستضعفین است.
وی خاطرنشان کرد: نقطه آغاز اقدامات ما، هویت بخشی به ۵۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور از طریق تغییر ریل و احیای این سرپنجه‌های شریانی انقلاب اسلامی برای ماموریت مقابله با جنگ نرم و انجام فعالیت‌های جهادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین کشف و خلق مخاطب می باشد تا به لوکوموتیوی قدرتمند و بروز رسانی شده برای کاروان عظیم جوانان، آحاد جامعه و نفوذ در دلها تبدیل شود.


سرلشکر سلامی گفت: پایگاه محوری و کاهش لایه‌های اتصال مردمی با جوانان برای نقش‌آفرینی سازماندهی شده مردمی در رأس اقدامات ما برای اعتلای بسیج غیرنظامی قرار دارد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته