دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1398 - 10:52
آنا گزارش می‌دهد؛

هوای تهران در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت/ کدام مناطق پایتخت به مرحله خطرناک رسید؟

شاخص آلودگی هوا در تهران به 155 رسید و همین موضوع منجر به این شده است تا هوای پایتخت برای تمام گروه‌ها ناسالم باشد.
کد خبر : 447229
635.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سه روزی می‌شود که هوای تهران مجدد آلوده شده است و ذرات معلق هوا به‌طور ساکن در آسمان پایتخت حضور دارند و این آلودگی تا جایی رسید که مدارس ابتدایی روز چهارشنبه(6 آذر ماه) تعطیل شد و با اینکه موضوع آلودگی هوای تهران چندین سال است که به‌ویژه در فصل پاییز و زمستان تهرانی‌ها را آزار می‌دهد، اما مجموعه مدیریت شهری و مسئولان ذیربط هنوز نتوانسته‌اند برنامه جامعی برای حل این معضل بزرگ که سلامت شهروندان را به خطر انداخته است، پیدا کنند.


شاخص آلودگی هوا در تهران در روز پنج‌شنبه(7 آذر ماه) بالاتر از روزهای قبل رفته است و بر اساس شاخص‌های برخط آلودگی هوا که توسط شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام می‌شود، شاخص آلودگی هوا در تهران هم‌اکنون به ۱۵۵ رسید و ناسالم برای تمام گروه‌ها اعلام شد.


با توجه به آلودگی هوا توصیه شده همه افراد به‌خصوص گروه‌های حساس جامعه که شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و خانم‌های باردار هستند از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا جایی که امکان دارد تا عادی شدن شرایط هوا در منزل بمانند.


کدام مناطق تهران در مرحله خطرناک قرار دارند؟


همچنین براساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، 8 منطقه در مرحله خطرناک یعنی با شاخص بیش از 70 هستند.


ایستگاه‌های بعثت، میدان الغدیر و آذری در منطقه 18، نیروی هوایی، مترو، تهرانسر- گلها، همت و شهید گمنام هستند که درحال حاضر شاخص آنها بالای ۷۰ و در وضعیت خطرناک قرار دارد.


از طرفی ایستگاه‌های منطقه ۴ یعنی هلال‌احمر، توحید، میدان بهاران، آریاشهر، صنعت، شهران، میدان تهرانسر و میدان المپیک دارای شاخص آزاردهنده هستند و ایستگاه‌های فتح، منطقه ۲۱ و منطقه ۲۲، دارای شاخص ۶۰ تا ۶۵ هستند که وضعیت نامناسب برای کودکان و بیماران محسوب می‌شوند.


قابل ذکر است، تنها دو ایستگاه گلبرگ و شهید محلاتی از لحاظ آلودگی صوتی وضعیت سالم را نشان می‌دهند.


براساس این گزارش، توجه به موضوع آلودگی هوا زمانی مهم‌تر می‌شود که براساس اعلام سازمان ثبت احوال، بیماری‌های ریوی و تنفسی جزء 5 عامل اول مرگ و میر ایرانی‌ها به ثبت رسیده است و امیدواریم مسئولان شهری و اجرایی به یک برنامه جامع برای حل این معضل برسند تا سلامت شهروندان بیش از این تهدید نشود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته