دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 22:15
رئیس دیوان عالی کشور:

خط قرمز مردم، نظام است اما ما مسئولان خط قرمز برای خود نداریم

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه مردم برای خود خط قرمز تعریف کرده‌اند اما مسئولان این خط قرمزها را تعریف نکرده‌اند، گفت: ما مسئولان خط قرمز برای خود نداریم اتحادمان را می‌شکنیم و مردم را ناراضی می‌کنیم.
کد خبر : 447201
344.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم امشب در گردهمایی حقوقدانان بسیجی استان کرمان با اشاره به اینکه شاخصه‌های بسیج شور و شعور، آگاهی و بصیرت، نشاط و تلاش، مبارزه و مقاومت است، اظهار کرد: بصیرت امام خمینی (ره) موجب تشکیل بسیج شد و انگار فکر ۴۰ سال آینده را کرده بود.


وی با بیان این مطلب که بسیج امروز می‌تواند در تمام شئون کشور نقش داشته باشد، اظهار کرد: شجاعت، جسارت و مقاومت سه شاخصه اصلی بسیج است که کشور در حال حاضر به آن نیاز دارد.


مرتضوی عنوان کرد: بسیجی شجاع است و از دشمن نمی‌هراسد؛ همچنین بسیجی با فتنه مقابله می‌کند و فرقی نمی‌کند طرف مقابل آنچه فرد و یا گروهی است. بسیجی ملاحظه‌کار نیست و این امر موجب شده است که کشور روی پای خود بایستد و در نهایت بسیجی مقاومت و صبر دارد.


رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه دنیای غرب، جمهوری اسلامی ایران را نشناخته است، بیان کرد: جبهه مبارزه انقلاب اسلامی با استکبار جهانی بوده و خواهد بود چرا که هیچ‌وقت بین حق و باطل صلح وجود ندارد.


وی با بیان این مطلب که حضور پرشور و پر تلاش بسیج در سایر شئون اداری کشور ضروری و حتمی است، ادامه داد: ما امروز نارضایتی‌های زیادی را در می‌بینیم و بسیج می‌تواند جبران‌کننده این کمبودها باشد، ما نارضایتی زیادی از دستگاه‌های دولتی می‌بینیم، چراکه مسئولان نالایق در کشور زیاد داریم.


حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه مردم برای خود خط قرمز تعریف کرده‌اند اما مسئولان این خط قرمزها را تعریف نکرده‌اند، افزود: خط قرمز مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران است اما ما مسئولان خط قرمز برای خود نداریم اتحادمان را می‌شکنیم و مردم را ناراضی می‌کنیم و همه این‌ها خط قرمز هستند لذا به داد مردم برسید و کار و مشکلات مردم را رفع کنید.


وی با بیان این مطلب که مردم ما بصیرتشان از برخی از مسئولان بیشتر است، تصریح کرد: بصیرت به سواد حوزوی و دانشگاهی نیست چرا که افرادی داشته‌ایم که سواد داشته‌اند اما در خط فتنه بوده‌اند بلکه بصیرت این است که به افراد نورانیت بدهد، بنابراین ضرورت ورود تفکر بسیجی احساس می‌شود.


رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه بسیج یک مأموریت مهم را برای خود تعریف کرده است و آن ورود در کار حقوقی است، اظهار داشت: قاضی و وکیل بسیجی روز و شب نمی‌شناسد و به دنبال رفع ظلم و احقاق حق است و برکتی که خداوند در این زمینه می‌دهد بسیار زیاد است و موجب عزت افراد می‌شود.


وی با بیان این مطلب که استاد بسیجی باید به دنبال تربیت دانشجوی بسیجی باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه قاضی دارای قدرت است لذا باید به دنبال احقاق حق باشید و بدانید که اگر یک حکم عادلانه صادر شود به‌اندازه نازل شدن ۴۰ شبانه‌روز باران است و در نقطه مقابل اگر یک حکم ناحق صادر شود زود دیده می‌شود.


مرتضوی ادامه داد: برای اینکه اعتماد لازم در مردم ایجاد شود باید سخت و بی‌رحمانه با فساد در دستگاه قضایی مبارزه شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج بصیرت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته