دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 11:15

بعیدی‌نژاد: 2 ماه کاری سنگین برای آماده‌سازی کشور برای اجرای برجام پیش رو است

مدیر کل اداره امور خلع سلاح و مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز در مسیر اجرایی شدن تفاهم هسته‌ای روز بسیار مهمی است، روزی که «روز تصویب» نام دارد.
کد خبر : 44714

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا،‌ حمیدبعیدینژاد به مناسبت انتشار بیانیه ایران و کشورهای 1+5 درباره توافق وین و دستور رفع تحریم‌ها از سوی آنها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پیش‌بینی تحقق به‌موقع چنین روزی با توجه به مخالفت‌ها با برجام در کنگره آمریکا و دیدگاه‌های مختلف در مجلس ایران سخت بود، ولی نهایتاً انجام گرفت.


یعیدی‌نژاد تصریح کرد : با نهایی شدن فرآیند بررسی برجام در سطح داخلی در ایران و دیگر کشورهای عضو، امروز اتفاقات مهمی بوقوع پیوست که توسط بیانیه مشترک ظریف و خانم موگرینی هم رسمیت یافت:


١- تصمیم قانونی لغو قطعی تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی توسط اتحادیه اروپا در روز اجرای تفاهم، ٢- اعلام رسمی تصمیم قانونی توقف اجرای تحریم‌های کنگره آمریکا و لغو تحریم‌های مندرج در فرمان‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در روز اجرای تفاهم، ٣- اعلام آمادگی اجرای موقت و داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران در روز اجرای تفاهم.


با اتخاذ این تصمیمات مهم و کلیدی و با اطمینان به لغو تحریم‌های اروپا و آمریکا، ایران قادر خواهد بود طی مدت زمان مناسبی در حدود دو ماه اقدامات مقدماتی و آماده سازی برای اجرای تفاهم هسته‌ای را اتخاذ کند.


هیأت‌های سیاسی ایران و کشورهای 1+5 در سطح معاونان سیاسی از دوشنبه مذاکرات لازم برای هماهنگی این مرحله جدید را در وین انجام خواهند داد. این دو ماه آینده زمان کار و تلاش سخت برای آماده سازی کشور جهت اجرای برجام است و بیش از همه همکاران ما در سازمان انرژی اتمی تحت فشار کاری سنگینی قرار خواهند داشت. این روزها هماهنگی بین ایران و کشورهای طرف مذاکره از اهمیت زیادی برخوردار است و این مشورتها در دور جدید آغاز شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب