دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 15:53
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد؛

مدل‌های «بلوغ داده» نیاز همه سازمان‌ها و نهادها

عضو هئیت علمی پژوهشی دانشگاه تهران گفت: سازمان‌ها با انبوهی از اطلاعات مواجه هستند و نمی‌دانند چگونه بر اساس اهداف خود از این داده‌ها استفاده کنند، مدل بلوغ داده‌ها به بهبود این وضعیت کمک خواهد کرد. 
کد خبر : 447115

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا مرتضوی در سخنرانی با عنوان «مدل‌های بلوغ داده» که در تالار سخن پژوهشگاه علوم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات فناوری برگزار شد در خصوص ساماندهی داده و اطلاعات اظهار کرد: ظهور و شکل‌گیری چارچوب‌ها و مدل‌های مختلف برای ساماندهی داده و اطلاعات و افزایش اثربخشی آن در راستای اهداف سازمان حائز اهمیت است.


وی افزود: امروزه سازمان‌های بسیاری در سطح دنیا با انبوهی از اطلاعات مواجه هستند و نمی‌دانند چگونه بر اساس اهداف خود از این داده‌ها استفاده کنند. بلوغ مدیریت داده کمک می‌کند وضعیت داده‌ها اندازه‌گیری شود.


عضو هئیت علمی پژوهشی دانشگاه تهران عنوان کرد: بلوغ داده‌ها به افزایش بهره‌وری سازمان و رسیدن به اهداف هر سازمانی کمک می‌کند. 


لازم به ذکر است که هر موجود یا مفهومی که چرخه حیات دارد، نیازمند رشد تدریجی و متوازن است. مدل‌های بلوغ تلاش می‌کنند با ارائه مولفه‌های گوناگون به این مهم بپردازند. با توجه به اهمیت داده و اطلاعات در سازمان‌های امروزی، چارچوب‌ها و مدل‌های مختلفی برای بلوغ داده و اطلاعات مطرح شده است. در این سخنرانی تلاش شده است که ضمن بررسی چرایی اهمیت این موضوع، مدل‌های مختلف داده ارائه شده و یکی از مشهورترین آنها (چهارچوب DMM) به تفصیل معرفی شود.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته