دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 13:54
مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر:

70 درصد تجهیزات پزشکی مصرفی هلال احمر تولید ایران است

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر با بیان اینکه 70 درصد تجهیزات پزشکی این نهاد، تولید ایران است، گفت: در صورت حمایت از تولید تجهیزات پزشکی، صادرات آن هم صورت خواهد گرفت.
کد خبر : 447077
25892302.jpg

مسعود رجب‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره تولید تجهیزات پزشکی هلال احمر اظهار کرد: بسیاری از تجهیزات پزشکی مورد مصرف هلال احمر به مانند (باند، سرنگ، آنژیوکت و ...) تولید ایران است.


وی با بیان اینکه 70 درصد تجهیزات پزشکی مورد مصرف هلال احمر  در ایران تولید می‌شود، گفت: با توجه به شرایط تحریم‌ها اگرچه تولید دستگاه‌های پزشکی در ایران بالا نیست اما 40 درصد از دستگاه‌هایی مثل های‌تک، سی تی اسکن، شتاب دهنده خطی و همینطور ام آر آی در ایران تولید می‌شود.


مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر افزود: دستگاه‌های کوچکتری به مانند تست قلب، ای سی جی و محصولاتی در این سطح کاملا ایرانی هستند به طوری‌که برخی از این دستگاه‌ها را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.


رجب زاده اضافه کرد: در حال حاضر پتانسیل تولید تجهیزات پزشکی مصرفی در ایران بالا رفته و در صورت حمایت بیشتر هم، صادرات آن گسترش خواهد یافت.


رجب زاده اضافه کرد: دولت متولی دارو و تجهیزات پزشکی است به همین منظور  با توجه به نیازمندی به دستگاه‌های پزشکی، دولت اقدام به واردات آن دستگاه‌ها می‌کند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: سی تی اسکن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته